Lös stång

 
Fråga: Hej! har en fråga, rider du alltid med stången väldigt lös när du rider på kandar? tycker det ser skönare ut för hästen iallfall! är det bara en slump att tygeln glider eller rider du så medvetet? :)
 
Svar: Jag rider medvetet med lösstång då jag blivit skolad så utan Emelie  när jag började rida med kandar. När man rider med kandar så blir det mycket skarpare än vanligt träns, då stången blir lite som en hävstång. Jag tycker man inte ska ta mer än vad som är nödvändigt i stången så därför har jag den lös. Jag tycker det är väldigt tråkigt att se så många ute på tävlingar som slänger på sin häst kandar och endast rider ihop dom på stången. Om man tycker det är svårt att se hur mycket man ska ta i stången brukar jag kolla på om stången åker bakåt. Stången ska alltid vara lodrätt.


0 Kommentarer till "Lös stång"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0