Dag 1 strömsholm

Första tävlingsdagen Strömsholm
 
Jullan var först ut, och hon kändes faktiskt väldigt bra ifrån början ,lite väl laddad bara och vara lite för snabb för mina ben och överreagerade lite. Men blev väldigt fin när vi fick kontroll på allting.
Väl inne på banan så var hon helt super fram till skritten där jag rider fel.. och tyvärr så tappar jag både poäng och fokus genom att göra något så klantigt. Och jag får inte till det där fina vi hade innan felridningen. Men överlag var jag nöjd med att jag kunde rida ett rätt bra program med fina halvhalter där jag hämtade hem henne bra samt att vi gjorde så fin första del i programmet!
En fin 4e placering
 
Valle: Han var glad att vara på Strömsholm! Han har så mycket motor Valle så det gäller att rida tekniskt på honom utan att bli stark i handen. Kul med häst som vill springa på ordentligt :) Vi gjorde ett program utan mycket missar men tyvärr lite för många 6,5 poäng. Fina byten och travökningar! Och vi satte vårat första SM kval! Superkul!
Han fick följa med in på prisutdelningen som ni såg på filmen =) Slutade 7a.
 
Lite ojämna domarsiffror på både hästarna men så kan det vara.
 
Båda hästarna har skött sig väldigt bra i trailern och ridmässigt, jag är nöjd och hoppas att jag kan få till det lite bättre imorgon.
Kommer komma massor med bilder senare då både Linnea och Alice fotade <3
 
Imorgon är det stallet redan innan 05, så sängen NU! Imorgon rider vi Fei mästerskap
 
Stort grattis till Emelie som gjorde en klockrenritt idag, väldigt fin var den och tog hem segern!

Dagens resultat hittar ni här: http://online.equipe.com/sv/class_sections/118512/results
 
 


3 Kommentarer till "Dag 1 strömsholm"

Anonym Skriver:

Grattis! Är det samma program internationellt?

Svar: Yes!:)
Lina Dolk

2014-06-05 | 23:28:18
Anonym Skriver:

Passade inte nya hjälmen förresten eller hann den inte komma?

Svar: Den har kommit men för liten, Sanna ska hjälpa mig med det:)
Lina Dolk

2014-06-05 | 23:28:52
Thaipinnen Skriver:

Kul ! :)

Svar: ja!=)
Lina Dolk

2014-06-06 | 16:44:08
Blogg/Hemsida: http://thaipinnen.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0