Kvällstankar

Att jag orkar släpa mig upp tidigt innan skolan/Brolöten  för att hinna rida och släppa ut hästarna är för att jag vill verkligen bli bra. Jag vill bli bättre och jag satsar verkligen på det! Och att bli bättre blir man genom att kavla upp ärmarna och verkligen lägga sin själ i det hela. 

Det skulle vara helt orimligt att hinna rida tre hästar efter skolan när allting runt om ska tas hand om också, ridningen är ju den lilla biten med att ha hästar. Även om jag och Elin är ett bra team så är det slitigt, men det är verkligen värt det. Varje timma! 

Tänk att jag faktiskt ska åka på en internationelltävling med min Jouleen om drygt 1 vecka. 
Det är med lite rädsla också för det är bannemej nerver som spökar också, även om jag försöker se allting i år som erfarenhet till nästa år på storhäst så sätter man förhoppningar som man måste tygla! Jag ska faktiskt skriva ner mina mål, förhoppningar och drömmar både långsiktigt och kortsiktiga. 

Samtidigt så är jag såklart stolt över vad vi åstadkommit på denna korta tid och klappar mig själv samt Jullan lite extra. 

Man får aldrig glömma att det är levande djur vi jobbar med varje dag och inte maskiner som bara går. Man måste hela tiden ha en plan b. 

Kärleken och respekten till hästarna är det som gör att jag kommit en bra bit på vägen med min satsning <3 




0 Kommentarer till "Kvällstankar"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0