Uppladdning

Det är väldigt olika hur man är och agerar på tävling som ryttare. Några ryttare vill vara för sig själva, några fokuserar i boxen, några ser man knappt på tävlingen förutom när de rider och några är överallt! Och det är en sak man måste få göra : bestämma själv hur man laddar upp!

Jag själv gillar att pyssla med hästen, gå promenader och mysa lite. Sedan brukar jag kolla in några ryttare (om jag startar sent i klassen) hjälper gärna andra som ber om hjälp.

Men när det är dags för mig att gå in i mitt fokus, då finns det bara jag, hästen och Elin & Emelie. Allting annat stängs av. Jag varken hör eller ser någonting mer än mitt. Haha Elin och Emelie brukar skratta åt mig när jag går in i det för man får inte så mycket feedback tillbaka av mig. Det ser säkert ut som att jag inte är laddad och taggad för att jag blir så lugn och sansad när jag fokuserar. Men tro mig, det finns en jäkla vilja i mig! 

Jag har min plan och följer upplägget exakt. Det gäller att undvika stress och missförstånd,  utan kvällen innan när starttiderna blivit fasta sätter vi oss ner och skriva in i detalj när allt ska göras;

06.00 fordring, promenad och mockning
6.45 frukost åt oss själva, fixa håret, kolla igenom programmet igen
7.45 gå igenom all utrustning, allt ska vara putsat och klart. Framridningsväskan och kameran fixat
8.20 rykta och knoppa
9.04 gå ifrån stallet
9.14 hoppa upp
9.30 Korta upp och börja jogga igång
Osv osv. 

Allting ska vara nerskrivet på papper för mig, då har jag kontroll. 

På tävlingen i Åstorp hjälpte jag Alice att knoppa OpMan sista dagen. Han behöver dock spara ut manen lite till för att få snygga sydda knoppar :)

Hjälpte en dansk tjej att hålla i hennes häst när hon sprang ifrån på framridningen och skulle göra något

Här kollar jag in ritter och laddar 

Påväg mot en promenad med Jullan,
Alice och OpMan

Syr Jullans knoppar 

Det tråkigaste av allting på ett meeting är att städa ur boxen. Snacka om att vi slösar på ren spån när allting måste slängas och inte får ligga kvar pga smittor m.m 




2 Kommentarer till "Uppladdning"

Matilda Skriver:

Nu känner jag att jag är väldigt frågvis men är nyfiken av mig :) vad har du i framridningsväskan?

Svar: Svarat i inlägg :)
Lina Dolk

2014-03-31 | 13:52:20
Ellen Skriver:

Intressant läsning :). Om du har tid får du gärna svara på frågan: hur lägger du upp framridningen tillsammans med Emelie/Elin? Börjar du rida fram på egen hand medan de kollar och så kommenterar de efter en stund, eller ger de hela tiden feedback när du rider förbi? Och vad är fokus, att hästen går i så bra form som möjligt eller att rörelserna sitter? Kanske väldigt luddiga frågor, men det vore jätteintressant om du vill och orkar berätta om dina framridningar. :)

Svar: Fixat ett inlägg :) kram!
Lina Dolk

2014-03-31 | 15:12:30





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0