hagar

Många har sina "tävlinghästar" i egna hagar, hagar som endast består av sand och ingen träng.
Jag kan förstå att visa har det så, några hästar kan inte gå med andra, de kan vara argsinta eller rädda för varandra. Samt visa skadar sig för minsta lilla. Men jag tror att många skiljer av hästarna för att de är oroliga för skador innan de ens har försökt. Själv tror jag att de lär sig av att gå i träng, de lär sig se sig för.

Alla våra hästar få gå ihop i stora gräshagar, vinter som sommar.
E-type hade svårt i början när Elin tog hem honom, han var lite klumpig och fick lite små sår samt sprang i hagen lite väl mycket i början. Men nu är han lugnast av de alla.
Till saken, jag tror att hästar blir vad vi gör dom till! 

P
ic. När jag tar ut de alla fyra till hagen. OJ OJ är ledaren och går några steg innan ;)



2 Kommentarer till "hagar"

Emma Skriver:

Jag tycker att hästar ska gå tillsammans med andra hästkompisar i flock i stora hagar med gräs och terräng, det mår nog alla hästar bäst av om dom så är tävlingshästar eller ej.

2011-08-07 | 23:37:42
Blogg/Hemsida: http://cavall.blogg.se/
Karro Grape Skriver:

Jag tycker inte det finns något rätt eller fel här. Som sagt så trivs inte vissa hästar att gå i stora hagar med kompisar. Min förra ponny vågade jag inte släppa i stor hage med kompisar eftersom han var skadad typ jämt! Han gjorde aldrig illa sig i hagen, men när han väl var frisk så känndes det onödigt att riskera att han skulle skada sig där ;)

Men jag tycker absolut man ska ha hästarna i stora kuperade hagar om man har möjligheten :)

2011-08-08 | 16:11:01
Blogg/Hemsida: http://karrodandy.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0