Korta skänkelvikningar

Fråga: Kan du göra fler inlägg med dressyr tips? t ex övningar och såna saker?
har lite dålig fantasi när det gäller dressyrövningar!

Svar:
Något som är riktigt bra för att få koll på att hästen är riktigt uppmärksam för dina signaler är att göra korta skänkelvikningar i en "sax" Jag brukar vända upp på mittlinjen, sedan flyttar jag han 5 meter undan höger, sedan ställer om och flyttar 5 meter undan vänster, och sedan höger igen. Nästa gång gör jag en lång på diagonalen för att sedan göra det korta igen åt båda hållen. Tycker man får riktigt bra koll på siodorna på hästen, och de blir riktigt mjuka och smidiga av denna övning. När skänkelvikningarna känns bra, så går jag över och gör de i slutor. Ett tips på en bra övning!=)

Pic: När jag red E-type på KM. Detta är bild på en skänkelvikning.



1 Kommentarer till "Korta skänkelvikningar"

Linn Skriver:

Snälla, kan du inte göra ett inlägg där du förklarar lite mer om slutor, vilka hjälper som används och vad det är för skillnad mellan en sluta och en skänkelvikning? :) Lägg gärna upp en film också där man kan se en sluta tydligt :)

2011-12-29 | 07:56:19





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0