Ååå jag hatar rubriker!

Tjing!

Dumma rubriker! Man kommer ju inte på något att skriva -_-

Aja, idag så hade jag lite sov morgon, mamma fodrade och så släppte jag ut hästarna vid 9. Mamma hjälpte mig i stallet. Eller jag hjälpte henne i stallet för det var hennes dag att mocka, men det är ju hon som hjälper mig och Elin i stallet, för hon har ju ingen häst. Haha ja skit samma vem som hjälper vem :s Jag och mamma tog stallet bara ;D
Och pappa tog bort gödselhögen. Det var på tiden! Haha
Hann inte göra något inlägg igår för att först skulle jag och Elin åka och träna men ridhuset var inte ledigt. Så jag tog stallet och sen städade jag mitt rum jag fattar inte vem som stökar ner hela tiden? Men nu är det jätte fint! :D Sen vid 2 kunde vi åka och träna med E-type och Oj Oj. Elin joggade bara E-type, för han har vilat ett tag nu. Och jag red ju Oj Oj som vanligt. Båda var fina. Vi tränade mycket på övergångar. Båda behöver bli starkare i det. Speciellt i galoppen. En bra träning för det är att ha en ganska samlad galopp och göra 10 meters volter. Och i volten gör man ett avbrott till skritt, skrittar 3-5 steg sen fattar galopp igen. Om man gör så många gånger, men inte för många så att det bli utmatat, men gör så varje pass så ska du se att de blir bättre ;D
Sen när jag kom hem klippte jag Casanova. Vi klippte han i November men nu var det dags igen. Han var jätte snäll. Det blev bra också ;)
Sen flätade jag om alla hästarnas svansar. Vi flätar alltid våra hästars svansar på vintern. Dels för att dom inte ska bli så isiga och så. Men visa hästar blir lösa i magen den här årstiden. + att svansarna blir jätte fina när man tar ut flätan. :D
Idag har alla hästarna fått vila. Skönt för dom!
Sen åkte ja, mamma, Johan, Malin och Alvin på innebandy i Södertälje. Det var DM. Den matchen vi såg förlorade dom med 2-3 tror jag :( Inte bra...
Men men, Alvin den lilla sömntuttan sov typ hela tiden. Han fyllde en vecka igår ;) Och han är SÅ söt! <3
Imorgon är det skola igen :( / :) 


Oj Ojs svans! <3


Alivn! <3



Lina Dolk



0 Kommentarer till "Ååå jag hatar rubriker!"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0