Stolt ryttare!

Hejsan!

Idag var det ju tävling i Fagersta. Och oj vad bra det gick! :D
Jag gick upp tidigt 05:00 Var i stallet kl 6. Vi kom iväg vid 7. Elin var ju skapligt trött efter att ha varit ute igår. ;) Vi hämtade upp David Ahvenlampi Svensson i Skogstorp. Det var en bra maskot det ;D
Första klassen var LB:1 med Casanova! ( 5 år ) Han var jättefin på framridningen. Han blev lite spänd på collectignen. Men när jag ridit för bi domaren ett antal gånger släppte det. Progamet gick bra, utan några större missar. Vann klassen på hela 73,4% Duktig ponny man har asså :D
Pris: Rosette, plakett och röda benlindor.

Andra klassen var Lagtävlanspogramet (LA) med Oj Oj. Han var också fin på fram ridningen men på bannan slutade jag att rida, och det blev många missar. T e x Ryggningen, Ena halten och en fattning och lite så där. Han blev även framtung. Men domare gillade ändå ritten. Fick 71,6% Och vann även den klassen ;)
Pris: Rosett, plakett och 300:- i ridsportsaffären brevid. Av det blev det ett fint schabrak och två nya nr lappar och lite hästgodis. Alla nr lappar går ju alltid sönder så det var bra med lite nya ;D

Sista klassen som var LA:P1 som även var kval till nationellt gick mycket bättre, han var ihop och hade en bra form. Inga missar i programet heller. Så det ledde till 72,6% och vinst för tredje gången denna dag. Grattis till Jessie Johansson och Adde som kom 2:a ;D     Stalljessie.se
Pris: Rosette, plakett, täcke och ett grimskaft. 

I LOVE FAGERSTA! ♥


Jag och Jessie! 


Casanova !




Lina Dolk 



5 Kommentarer till "Stolt ryttare!"

Sara Skriver:

Omg!

DU är bortkämd, kanske därför du vinner? :O

Du behöver typ bara sitta där upp och tänka...

Inte konstigt att man vinner, du kommer få det grymt svårt när du ska upp och tävla stor häst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-02-27 | 20:31:35
Elin Skriver:

Hur har du rätten att säga att Lina är bortskämd? Om du bara visste hur mycket hon sliter varje dag flera timmar för att det ska gå så bra som det gör. Du vet rätt träning ger resultat. Lina har även en stor häst hon rider mycket bra. Lina har även utbildat två unghästar själv. Avundsjukan hos dig är sjuk.

2011-02-27 | 20:37:40
SARA Skriver:

Hahah, Du tror inte att jag ahr storhäst eller?

Avensjukan hos mig är sjuk, HA HA skulle jag vara avensjuk?

Jag tävlar hoppning med min stora häst sen har jag massor av hästar som jag ska rida till i både dressyr och hoppning, och det får jag för jag har väldigt bra övningar för barn och även för vuxna och har jobbat utomlands för kända ryttare där och har även följat med dom utomlands och hit till sverige och då har jag även sätt ponnyryttare som inte alls har snälla ponnisar men även rider mkt mkt bättre än Lina..

Tyvär så tror jag inte att Lina skulle klara sig utomlands..

Men ja hon rider bra för att va så liten men inte tillräckligt, och om man vill ha en riktigt fin ponny/häst ska man både köra hoppning och dressyr och jag har inte sett på hennes blogg att hon har tävlat hoppning eller ens tränat?



Och ni dressyr ryttare toror väll att det är höjden som räknas men nej!

Det handlar om att kontroll och känna när hästen ska komma!?!

Ja tydligen så har jag rätten att säga till Lina att hon är bortkämd..

2011-02-28 | 22:01:17
Elin Skriver:

Kul det går bra för dig ;)

Du kanske kan skriva ditt efternamn så kan man söka efter dina resultat? Fast du har kallar dig för så olika namn hela tiden så kanske har du olika efternamn också?



Bortskämd har inget att göra med att man är duktig på det man gör. Ett tips bara.

2011-03-01 | 09:20:39
Sara Skriver:

Hahah kanske mina kompisar som oxå kommenterat från min data -.-

Bosrtkämd nej, men hon gör ju inget på sin ponny, han bara sitter där och får allt vad hon vill ha

2011-03-01 | 17:13:40





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0