Elin Aspnäs

Kopierat från www.tidningenridsport.se

"Från ponnyklasser till Aachen på tre år
CHIO AACHEN, TYSKLAND: För tre år sedan red hon ponnytävlingar. På fredagen red 19-åriga Elin Aspnäs in på Aachens dressyrbana. 

Aachen bjöd på lagtävling i dressyr för ryttare upp till 25 år. Sverige och Elin Aspnäs tog chansen. Hon såg ut att vara lite tagen av stundens allvar inne på banan, men strålade som en sol efteråt.

- Det var inte så farligt som jag trodde. När jag väl kom igång var jag i min bubbla, säger hon.

Efter bland anna ett stabilt travprogram och en bra piruett red hon ihop 65,421 procent med Christo 4 och slutade nia klassen. Lagkamraten Juliette Ramel och Ten Points fick 67,763 procent och slutade femma.

Ungdomarnas lagtävling gick i Intermédiaire II. Sverige kom sist."

Tycker det är riktigt kul att följa Elins resa, vilken jättetalang Sverige har!

Bild tagen från google.se på Elin Aspnäs.



0 Kommentarer till "Elin Aspnäs"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0