Frågestund

Svara på alla frågor!




Fråga: Vad har du för mål med dina hästar?

Svar:
OJ OJ- Jag vill tillsammans med honom bli en av de bästa i kategorie C. Vill få möjligheten till att tävla utomlands. Jag satsar högt! Jag vet vad han kan och om några år klarar vi det. Jag hoppas, vill och drömmer.

Casanova - Hinna starta en LA inom några månader på 62%, samt att få till bra ritter på ungponny SM. Samt starta någon hopptävling. Sedan kommer han få göra en ny ryttare riktigt glad, med många fina rundor och placeringar.

Ove - Utbilda honom vidare till en lovande ungponny. Lovande är han iof redan, men vi vill befästa lite saker innan han ska ut på annons.

Fråga : Vad är det för träns du har på Ove?
Svar: Har faktiskt fått det ska kolla upp information om det =)

Fråga:  Ove var ju 129 cm tid mätningen nu som 4 åring, stor risk att han växer över... Tror du att han kommer bli svårare att sälja pga det?

Svar: Visst finns chansen till att han kan göra det, men jag tror inte det. Han var rätt spänd när de var där samt att han inte är skodd/verkad på ett tag. Han har rätt hög manke som du ser på bilderna så jag tror manken är högre än vad han är (menar att han kan växa lite till utan att manken gör det genom muskler) Tror inte att det bör påverka så mycket, han är för fin för att inte chansa. Finns olika "knep" att få honom mindre, såsom att verka honom innan, ridas innan, samt att få honom att slappna av ordentligt. Men man vet aldrig =) Elin hade gärnat velat ha honom som c-ponny då hon vill ha kvar honom till mig, men hon tror inte han kommer vara c-ponny utan just b. Så hon är lite deppig =)



Fråga; Hur lång är du och hur lång är elin?
Svar: Jag är 1.59 cm och Elin 1.62 cm. Förhoppningsvis blir jag inte så mycket längre då alla mina syskon är korta.

 3. Rider elin alltid utan hjälm och brukar du göra det också? Du verkar jätte duktig och gör ett super jobb med fina fina ponnys, lycka till med allt!

Svar: Nej det gör hon inte, hon har precis köpt en ny som hon har lovat att använda flitligt. När hon rider utan så är det på E-type på banan eller OJ OJ när hon joggar, superdumt av henne. Och jag har alltid hjälm och kommer alltid ha det =) Tack snälla för de orden!!




Fråga: Vem tränar du för mest?
Svar: Elin. Hon är alltid där och följer ständigt med på alla tävlingar. Sedan tränar jag även för Emelie Brolin samt Camilla Toll. Tycker det är super att träna för olika, alla ser de olika saker samt att de alla verkligen vill hjälpa mig. Jag är lyckligtlottad som har alla dessa tre så nära mig.

Fråga: vart såg ni att OJ OJ var till salu? Och kommer ni sälja honom?
Svar: han låg ute i annons i tidningen ridsport. Samma sida som Elins Caramelle samt Lilla Prim låg på så det kändes som ödet att han var rätt ponny! Nej han ska inte säljas, ska tävla honom :)


5 Kommentarer till "Frågestund"

Anonym Skriver:

Vad har du för mål med dina hästar?

2011-07-26 | 22:02:43
Jonna Skriver:

vad är det för märke på ove's trän och vart har du köpt det? :)

2011-07-26 | 22:20:53
Anonym Skriver:

1. Ove var ju 129 cm tid mätningen nu som 4 åring, stor risk att han växer över... Tror du att han kommer bli svårare att sälja pga det? 2. Hur lång är du och hur lång är elin? 3. Rider elin alltid utan hjälm och brukar du göra det också? Du verkar jätte duktig och gör ett super jobb med fina fina ponnys, lycka till med allt!

2011-07-26 | 23:35:59
Anonym Skriver:

Vem tränar du för mest?

2011-07-27 | 00:23:33
Matilda Skriver:

Vart såg ni att ojoj var till salu? och kommer ni att ha kvar honom

2011-07-28 | 12:03:00





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0