Smart syster!


Hejsvejs ;)

Dagen:

* Ridit

* Packat

* Burit ut alla mina saker

* Bakat

______________________________________________________________________________


Ja som sagt. På förmiddan red jag Oj Oj, Casanova och Ove. Alla var fina :)
Sen på efter middan red jag E-type. Han var också fin. Men han såg ut som en lerhög när jag tog in han :( 
Skönt för Elin att slippa borsta han! Men hon får igen i veckan. Haha 

Sen packade jag inför veckan. Jag ska ju till Björnrike med Alice och hens fam. + Mia D och Bengan. 
Oj vad kul vi ska ha. Vet inte om jag får tag på någon data där. Får se annars kanske Elin vill blogga lite ;D 

Och jag har flyttat alla saker i mitt rum till pappas kontor. Dom ska ju riva hela taket där nu när jag är borta. 
Haha mycket skit har man :s

Sen bakade jag 2 kladdkakor och muffins. Som jag ska ha med mig :P 

Ja jag har kollat på skidor också. Men det gick ju inte så bra för någon. Så är det alltid när jag kollar. Sen när jag inte kollar viner dom alltid! Haha ;)

Tänkte ge er lite råd / tips! 



När man rider är det många som lägger handen ner. 
Som att man skulle hålla i en hansväska elr något.

Så..


Vrid upp handen ist. 
Man får en mycket bättre rörlighet och stöd. 



Samma sak här. 
Man trycker ner hälen. Och tån står rakt ut. 

Så...


Låt bara foten vila i stigbygeln. Och in med tån mot hästen. 


ps. Nu har inte jag dom renaste ridstövlarna! Fyy på mig :s
Nej nu ska jag hjälpa mamma och pappa med maten ;) 
Ses!








Lina Dolk


 



2 Kommentarer till "Smart syster!"

Emma Skriver:

bra tips!!:)

2011-03-19 | 02:40:50
Blogg/Hemsida: http://dressyrtont.blogg.se/
Emma Skriver:

Jätte bra tips!! Ska använda dom idag när jag ska rida min lilla polle ;)

2011-05-25 | 11:28:20





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0