Rid utan spö.

Något som många gör omedvetet är att de rider med spö även när det inte behövs.
OJ OJ har jag aldrig spö, finns ingen anledning. Däremot på Casanova har jag haft spö sedan jag börja rida in honom och sedan har det hängt med. Förstår inte varför, hästen ska ha respekt för skänkeln utan att jag har ett spö i handen. Nej bort med spöt och ta det till det om det verkligen behövs. För på tävlingsbanan får du iaf inte ha piskan och då gäller det att hästen är van att gå utan den annars också. Även viktigt att lära sig rida rörelser utan spö för att få rätt hjälp med sitsen istället för att spöt ska hjälpa till att peta in rumpan i en sluta exempelvis.




Bild från google.se


0 Kommentarer till "Rid utan spö."






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0