Fantastiska Sir Owein! =)

Sir Owein som går under namnet Ove var så otroligt fin idag. Det går inte med ord att säga hur stolt jag är över honom. Han har gjort fantastiska framsteg den senaste månaden!

Han bär sig riktigt fint i formen, han har fått superfin trav, han vilar verkligen i steget nu och det blir inte det där trippiga längre och han har lärt sig ställa igenom helsen ordentligt. Förrut så var han lite svår att verkligen få eftergiven i högersidan men nu är han liksidig! Det känns super att han går såhär nu när han snart ska få vintervila =) Jag och Elin bestämde även idag att vi kommer behålla honom till Falkenbergs ungponny championat nästa år! Vi kommer satsa stenhårt för att först kvala dit såklart, men vi tror mer än så, vi tror nämligen att Ove kommer vara en av det finaste där (b-ponny). Pepparpeppar att detta fortsätter hålla sig i.

Fråga ifrån Jennifer:
läste någonstans att du är 158cm? jag tycker verkligen att du och ove passar jätte fint ihop trots att han bara är b-ponny!!
är han maxad eller hur hög är han?? :)
så måste jag ju tillägga att du är riktigt riktigt duktig ;) önskar att man själv var lite mer intresserad av dressyr, skulle ju inte skada mina hästar haha!

Svar: Yes jag är 158! Hoppas jag inte växer allt för mycket mer, då får jag korta upp sitglädrena! ;) Ove är en maxad 129,0 cm, vi hoppas nästa att han växer den där lilla centimetern som behövs för att han ska bli en c-ponny så jag får tävla honom nästa år :P Haha även om det kanske blir svårare att sälja honom som liten c, men han bär upp ryttarna bra!
Ju mer du tränar dessto mer intresserad lär du bli av dressyren, så var det för mig med hoppningen, nu tycker jag det är kul (i lagom råg), bra att variera sin träning! =)




1 Kommentarer till "Fantastiska Sir Owein! =)"

jennifer Skriver:

läste någonstans att du är 158cm? jag tycker verkligen att du och ove passar jätte fint ihop trots att han bara är b-ponny!!

är han maxad eller hur hög är han?? :)

så måste jag ju tillägga att du är riktigt riktigt duktig ;) önskar att man själv var lite mer intresserad av dressyr, skulle ju inte skada mina hästar haha!

2011-11-15 | 22:27:51





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0