Kallstall

Annis frågade detta, "du sa att ni har kallstall hur kallt blir det när det är riktigt kallt?"  http://aanniiiss.blogg.se/ 
Svar:
Uhh det blir riktigt kallt, några grader varmare än vad det är utomhus. Som tur är har vi ordentligt med täcken som vi har skaffat och kör på "lager på lager metoden" så hästarna fryser aldrig, värre med oss ryttare som inte rider lika bra när vi har kläder som en ipren-gubbe ;)

Men har hört att kallstall är det bästa för hästar, tydligen så håller de sig mer friska. Och vi har väldigt bra luft i stallet hela tiden så det är aldrig dammigt eller instängt. Men skulle vara perfket med några grader varmare.
Vi tänker alltid på att hålla värmen genom att ha alla hästar inne samtidigt och att de har hö att tugga på hela tiden.





2 Kommentarer till "Kallstall"

Michaela Skriver:

Där jag har min häst är också kallstall, tkr det funkar väldigt bra :) visst som du säger , inte jätte mysigt när det är typ 12- lr nått men för det mesta klarar man ju sig. Sjukt hur mkt alla hästarna värmer upp stallet iaf! :)

2011-11-11 | 01:15:12
annis Skriver:

Tack för svaret & tack för en bra blogg :)

Anledning till att jag fråga är för att jag själv har ett kallstall & det är skönt att höra att man inte är ensam om det. Själv hade jag nog inte kunnat gissat på att ni har det då de ser ut som ett varmstall så (:

2011-11-11 | 15:29:26
Blogg/Hemsida: http://aanniiiss.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0