Kommentarer

Kommentarer

Linda: Trivs inte hästarna bättre med utsläppt svans. Så att dom kan vifta bort insekter t.ex.?
Svar: Nu när vi går in mot vintermånaderna så finns det inga insekter. På sommaren har vi alltid svansarna utsläppta just för insekterna. Annars har vi inte märkt att de tycker sämre om att ha en fläta i svansen.
Linn som bloggar på dressyrmupparna.se
Vilken färg har du på ditt blåa sett från BR? Är det Carribean sea eller legion blue? (:
Svar: Hej Linn!
Oj ingen susning, ska kolla när jag kommer hem om det står på! =)
Sarah: Hej varför har ni täcken på hästarna när de är inne ät de rakade eller något annat ?
Svar: Hej Sarah!
De är rakade. Eftersom vi rakat bort det som håller värmen måste vi täcka de med täcken. Vi har även ett kallstall så det blir riktigt kyligt på kvällarna.
Jessica som bloggar på http://mylifebyjessica.bloggplatsen.se/
Varför flätar ni svansen på natten? :)
Svar: Hej Jessica!
Vi gör det eftersom vi inte har någon spolspilta så flätar vi för att hålla de rena ifrån smuts. Då slipper vi tvätta svansarna lika ofta. Men när de rids släpps de självklart ut =)
Louisa som bloggar på http://jolo.blogg.se/
Fin header!
Svar: Tack, dock inte jag som gjort den, men jag är nöjd! :D
Anonym: Om hästen är under 7 år får en överårig tävla. Jag gör det på min B-ponny:)
Svar: Ja i avdelning B. Men det motiverar inte mig särskilt mycket, jag vill fajtas och vinna klassen ;) Men det är alltid roligt att utbilda ungponnierna vidare så toppen att man får göra så!


0 Kommentarer till "Kommentarer"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0