OJ OJs tävlingar 2011


28 Januari gjorde jag och OJ OJ vår första start tillsammans, jag hade ägt min prins i drygt 1 månad då. Mina nerver höll på få mig att svimma! Men vi fick till ritten och segrade LA:P1 på 69,47%

När vi kom hem var vi både helt slut men så glada och nöjda!



26 februari startade vi vår andra tävling i Fagersta, jag ställde upp i två klasser, La lagtävlan 71,42%, segrade den klassen och även LA:P1 på 72,63% segrade även den klassen, det gjorde att på två tävlingar hade vi kvalat till nationellt. Grymt!



21 april, vår tredje tävling startade vi vårt första nationella meeting. Första klassen var Fei Lagtävlan, jag var så nervös så vi gjorde många många missar i vår uppvisning, fick 62,03%  och en 6e plats, nöjd att ha gjort vår första start men samtidigt var jag ute efter kvalen till SM(64%) jag satte ribban direkt att jag skulle just till SM! så jag taggade till ordentligt till nästa klass FEI ind Mästerskap, här satte jag alla ökningar i galopp och trav, när vi gör det då plockar vi poäng även om jag gör missar i andra rörselse, seger på 66,4%!

Tredje klassen  dag 2 på detta meeting blev en FEI Lagtävlan , vi fick till allt och här kände jag verkligen WOW! 67,03% och gick segrade ur i denna klass. Sista klassen för denna helg var en FEI Ind Mästerskap där red vi ihop 66,49% och segrade även sista klassen. Ni kan tro om det var glädje hela bilresan hem sen =) Jag och Elin var iväg själva denna helg då mamma och pappa var på semester.

Vi hade under denna helg gjort kvalen till SM :D



1 maj var det nationell tävlin i Eskilstuna,där startade vi två klasser, FEI Lagtävlan på 64,07% segrade klassen! FEI ind Mästerska, red ihop poängen 66,57% Nathalie Ekroth vann klassen.




14 - 15 maj Mantorp nationella Ställde upp i en klass varjedag, Fei Lagtävlan red jag ihop 66,38% och hamnade på en 6e plats, Jessie vann denna klass på 68% Andra dagen var det en FEI ind Mästerskap, allt satt i denna ritt och jag var så glad när jag red ut, så nöjd över OJ OJ, fick 68,77% och segrade klassen!



4 juni ställde vi upp i Vansbros nationellameeting. Startade 4 klasser där vi kom 2a, 2a, 1a och 4a. Här satte jag personbästa på nationellnivå på hela 70,09% och vara bland de 25 bästa c-ponnierna till SM kändes säkrad =)



29 juli vad det dags för Svenska ponnyderbyt, här hade jag väldiga problem att få Oj Oj avslappnad och lyssna på mig, fick inte upp han i den höga formen och gjorde riktiga halvdanna resultat red de tre klasserna på 62-63% Besviken när jag åkte hem =/ Men motgångar föder framgångar ;) Trist  när det kom så nära SM bara.

Kan man inte vinna kan man iaf ha snygg outfit när man tränar på tävlingsplatsen ;)



12 augusti, SM 2011 - Årets höjdpunkt!
Kom till Sm supernöjd att ha tagit mig dit, otroligt stolt över Oj Oj! Men samtidigt en liten rädsla då jag visste att vi inte hade fått till det träningarna ordnetligt och Oj Oj var inte helt nöjd med munnen. Slog sig fri ibland och gnisslade tänder stundtals. Red mellan 61-63% i alla starterna. Besivken att inte fått till någon ritt ordnetligt , men var glad över att få riktigt peppande ord i kritiken där många domare trodde på oss om vi fick till det mer harmoniskt. De flesta skrev att jag satt på en fantastisk ponny. Och det vet jag, men jag ville visa det också! Men vi tog oss till SM och jag var glad för det.



8 Oktober DM 2011
Dm som gick i La:4 var jag lite orolig hur jag skulle glänsa till det, då det inte ingår öppnor, slutor och de svårare rörelserna, det är de vi kan bäst. Men han var så glad att gå tävla igen att han hade en otrolig energi (lite väl mycket ;)) men vi fick ihop 70,73 % och vann klassen samt tog DM Guldet.



sista tävlingen för året blev i Jönköping
23 oktober, två klasser La:P1 regional där vi fick ihop 73,68% inte ett steg tog vi fel !!=)
och andra klassen var en nationell FEI lagtävlan där vi fick till en ritt på 66,01% och segrade även den klassen



Summering: Ett otrolig tävlingsår där jag är så glad att jag har min prins och att vi har flera år till att lära oss mera på!

299 Rankningspoäng fick vi ihop och hamnade på rakningen på en 5e plats.

Var detta kul att läsa? Isf kan jag göra så med de andra hästarna också =)











6 Kommentarer till "OJ OJs tävlingar 2011"

Emelie Andersin Skriver:

Ja, jag tyckte det var intressant! Och GUD vad MÅNGA vinster ni har fått ((:

2011-11-21 | 12:33:07
Blogg/Hemsida: http://emeliieandersiin.blogg.se/
Anonym Skriver:

ni är bäst=)

2011-11-21 | 13:30:42
rosanna Skriver:

Ja det var jätte intressant att läsa,många vinster ni har fått.

2011-11-21 | 13:45:26
Anna Skriver:

Kul att läsa! Grattis till alla fina resultat :D

2011-11-21 | 14:50:36
Michelle Skriver:

Jaa riktigt kul att läsa! o grattis till alla vinster o placeringar :D lycka till näst år också för den delen :)

2011-11-21 | 18:48:46
Moa Skriver:

Gud ni är så duktiga! Grattis för alla vinster och placeringar! Du har en så bra bogg! =) <3

2011-11-21 | 19:51:23





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0