Dagenstips

Något som jag ofta tänker på när jag är iväg och tävlar är att när ett ekipage har  visat upp sitt program, då skrittar de ut och sedan så sitter många kvar på hästen rygg och bara pratar och hämtar andan? Vad vet jag varför de gör men det ser så ut.
Jag tycker att vi ryttare bör antinge om man vill jogga av hästen, gå ner på framridningen och gör det direkt och sedan hoppa av och skritta av hästen för hand. Det är de värda. Hästarna är inga stolar, de är lika trötta som oss efter ha tagit ut sig max (förhoppningsvis) på banan.

Igår hade jag väldigt tajt mellan mina starter, cirka 50 minuter tror jag det var. Då hoppade jag av OJ OJ direkt, Elin skrittade av honom och sedan lastade vi in honom i trailern. Allt för att han skulle få återhämta sig i lugn och ro samt att få dricka vatten och vi gav honom iite betfor för att få lite ny energi. Sedan lastade vi ut igen och tog en kort framridning till nästa klass. Under den korta stunden han var i trailern satte jag mig i bilen och läste igenom nästa program. FOKUS!





1 Kommentarer till "Dagenstips"

Jessica Skriver:

Rätt skrivet Lina! Det där är ett bra upplägg, hästarna ska få återhämta sig mellan klasserna och få vila i lugn och ro för det är de värda. Att du sitter och tränar på nästa program i bilen bevisar att du verkligen sattsar stenhårt. Inte konstigt att det går så bra för er när ni har ett sådant bra upplägg och fokus på tävlingar! Fortsätt så ;)



Kram

http://mylifebyjessica.bloggplatsen.se/

2011-10-24 | 20:43:22
Blogg/Hemsida: http://mylifebyjessica.bloggplatsen.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0