Kondition

Kommentar:  Hej! Jag har följt din blogg ett litet tag just nu och tycker att du skriver mycket bra o lärorikt! =) Det jag undrar över är att du har nämnt lite om konditionsträning några gånger på galoppbanan. Vad innebär det? Vad gör du när du konditionstränar? =)
Vore tacksam för svar =)
kram!

Hej!
Kul att du gillar bloggen och följer den!
Nej jag har nog inte gått in på vad jag gör när jag konditionstränar.
Men det jag gör är helt enkelt att jag försöker öka på galopplängden hela tiden, att för varje gång öka kraven lite mera. Jag brukar varav mellan galopp och trav sedan lägger jag inte lite skritt där i mellan.
Ibland galopperar jag upp till 10 min (om de känns pigga) och då brukar jag samla in galoppen och sedan sticka iväg i en rejält frisk galopp (med nästan full kontroll ;))
Att jag väljer att vara på galoppvolten är för att det är superbra underlag samt att det aldrig kommer bilar där.

Svårare än så gör jag inte. Men tror överlag att fler bör träna upp kondisen på hästarna lite faktiskt.

Kram!


1 Kommentarer till "Kondition"

Emilia Skriver:

Hej! Tack så mycket för ditt svar! Jag ska ta till mig det och ge mig ut på lite konditionsträning jag med, verkar vara grymt kul och nyttigt för både mig och hästen =)



Kram!

2011-10-30 | 10:37:13
Blogg/Hemsida: http://millisdaus.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0