4år

Denna vecka är verkligen inte "guld upplägget" så bra gjort med Ove.
Han ska ju tävla på lördag, men saken är att vi inte vill rida han för hårt. Han ska hålla och han ska tycka allt är kul. Han tycker verkligen allt är kul och älskar att göra nya skaer, därför kan det lätt bli att det går lite väl lätt med honom. Efter KM starten lärde vi oss iaf som jag skrivit tidigare att inte lasta ut honom för tidigt, han lägger väldigt mycket energi på att kolla på alla saker runt om =) Meen jag skulle behöva träna på galoppfattningarna samt lugna ner takten lite.
Aja vi får hoppas vi klarar det på lördag iaf ;) Hoppning kanske är bästa medlet inför en dressyrdebut eller vad tror ni? ;)
Att träna en 4 åring ska vara kul för hästen. Det är viktigast av allt enligt mig =) Man vinner så mycket på det senare även om man skulle vilja tala om ett och annat för herren lite oftare ibland. Haha


1 Kommentarer till "4år"

Bitte Lundin Skriver:

Hej!

Jag följer din blogg och jag är så glad att du rider Sir Owein. Det är roligt att någon som är så duktig fått honom och kan se hans kapacitet. Det är jättekul att följa hans utveckling, han ser verkligen väldigt fin ut nu.

Om du går in på you tube och söker på ”ettårig welshhingst” kan du se en video jag gjorde på honom. Bilderna i hagen är från 2008 då han fortfarande var hingst och gick med sin jämnåriga hingstkompis (P.R.E. – Kallblodstravare). Hans mamma var ju Welsh mountain och importerad från Wales. Hon reds aldrig själv utan var enbart avelssto. Hon var utställd ett antal gånger och fick alltid guld. Tyvärr finns hon inte längre. Hon fick flera fina föl bl.a. Penny Tölo som har flera segrar och placeringar i LA dressyr. Du kan söka på hennes namn på Google bilder så kan du se hur hon ser ut. Pennys pappa är farfar till Sir Owein.



Mvh Bitte Lundin (Oweins uppfödare)

2011-09-29 | 22:16:21





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0