Gör om och gör rätt

Dagens tips:

Det är viktigt att förstå att ryttaren och hästen är ett lag. Precis som lagsport så som fotboll.
"Man blir inte bätte än den sämste spelaren" Att baa skylla på hästen så som " -Han fattade inte galopp direkt" efter en tävling. Men varför fattade han inte galoppen gäller det förstå. Gjorde jag som ryttare rätt signaler? Satt jag snett? Planerade jag dåligt? Ibland är det självklart så att jag som ryttare är värdelös, dålig dag, tänker på annat, stessad eller vad som. Eller hästen som är trött i kroppen eller alldels för pigg, meen vi ryttare bör sluta skylla på hästen, gör om och gör rätt istället.

Idag gick det dåligt när jag red OJ OJ, jag fick honom inte igenom och han var inte mellan hand och skänkel. Då hoppade Elin upp och red honom istället. Ibland är man tvungen att bryta och bygga upp istället för att bara "nöta" ner.

Hästen och du är ett!

Innan Elin hoppade upp



0 Kommentarer till "Gör om och gör rätt"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0