Idol

Sitter nu och tittar på idol ;)
Oj så många duktiga det är iår!

Känner mig MYCKET bättre så imorgon blir det skola ;)
Roligare än att bara sitta hemma!

Alla pållar var fina idag :D

Oj Oj vila resten gick dressyr ;)
Red igenom LA:1 på E-type, gick super bara att han var SÅÅÅ taggad ;)
Elin red han innan och efter så att jag skulle orka med de andra två också.

Imorgon blir det att åka och träna på brolöten med Oj Oj och E-type :P



jag har en fråga:
jag rider på en ridskolan och en häst som jag rider ibland är väldigt pigg (skenar vääldigt ofta i galoppen, o rusar fram i traven) de brukar ta mer än halva lektionen innan jag får till en lung och taktmässig galopp (första ggrna jag red han fick jag inte änns en lugn galopp..)
har du något tips på hur jag kan få han lugn i galoppen?

Svar: Ja det gäller att det inte blir "dragkamp" mellan hand och mun. Utan försök att vara lätt i handen och gör små halvhalter hela tiden.
Det är också viktigt att hästen trampar under sig!
Och försök att lägga in volter och andra saker så att det inte blir så långa transportsträkor.
Det vill säga att du inte ska sitta och rida runt runt på spåret utan lägg in rörelser ;)




1 Kommentarer till "Idol"

Lovisa Skriver:

Vad har du för märke och modell på dina stövlar? :)

2011-09-21 | 09:09:13
Blogg/Hemsida: http://moseisley.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0