Travökningar

Tränade travökningar på båda Ove och Casanova idag, och Ove var väldigt duktig, ni ska se vilka bakben han har, häftigt! Casanova vet ni som har sett mig tävla att travökningar är vår sämsta moment, men nu börjar jag få till de även på honom.
När jag ska träna ökningar på hästarna brukar jag först börja med att rida lätt i ökningarna. Sedan sätter jag mig ned i sadeln. Jag brukar träna både på diagonalen samt följa spåret i ökning. Ibland ökar jag ett helt varv.
Casanova hade väldigt svårt att förstå vad han skulle göra i ökningarna i början, så Elin tog helt enkelt långspöt och "fladdrade till" med det i luften precis när jag vände upp på diagonalen så ha liksom "hoppade till" absolut inte på honom. Bara för att få den där snabba reaktionen. Och det har gett resultat, nu vill han iväg direkt och tycker det är superkul :P
Men det lär dröja innan jag får till de på tävlingarna men det är bara träna pååååå =)
Från idag på Casanova
Ove idag
E-type idag


0 Kommentarer till "Travökningar"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0