De åker i

Fråga: Hej!!! jättefina hästar och jag skulle verkligen tycka om om du skulle kunna göra ett inlägg om vad du och hästarna har på sig på tävling,i transporten till efter ritten;)Please,ska snart tävla så vill ha lite hjälp:D Tack snälla på förhand!!

Svar: Här kommer det =)

Jag har alltid lädergrimma på hästarna när de åker trailer för säkrehetens skull, nylongrimmor kan göra illa hästen om de kastar sig eller något sånt.

image description

På bena använder jag höga transportskydd så att de inte ska trampa sig eller slå i bena när de åker. Men främst när man lastar i eller ur kan de göra illa sig.


image description

När jag skrittar fram/av har jag fleecetäcke på dom för att de inte ska bli kalla samt att de ska bli varmare fortare. Är det riktigt varmt så har jag inget täcke alls, däremot slänger jag istället på dom nättäcken för att skydda dom ifrån flugor och att de torkar snabbare om de har täcke på sig.





Transporten är alltid full med spån och ett hönät hänger där åt dom. Lycka till på din tävling! =)


3 Kommentarer till "De åker i"

Ida Skriver:

En häst med lädergrimma är svårare att få loss ifall en olycka skulle ske då nylongrimmor lättare går sönder

2012-04-16 | 12:32:33
Anonym Skriver:

Har du grimmor som oj oj har på sig är det lätta att få av, det är bara att dra upp. Svårare med casanovas då man måste få av den över nackpartiet först.

2012-04-16 | 12:46:21
joanna Skriver:

räcker ridning som träning/motion? eller vrf har du så himla snygg kropp? vad anser du? :)

2012-04-16 | 21:15:43





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0