betfor

Har ju skrivit förrut att alla våra hästar äter olika mängd samt olika foderslag. Men en sak som alla våra hästar får precis lika mycket av är - betfor!
Har inte varit med om en enda häst som inte gillar det.
 
Betfor ska ju vara bra för matsmältningen för djuren. Våra hästar får det när de kommer in ifrån hagen, då sväller vi betforen på morgonen så det får stå ordentligt i blöt. Vi passar då även på att ha i mineralerna som hästarna annars gärna lämnar kvar i krubborna.
 
Ibland när vi är iväg på tävlingar och hästarna dricker dåligt är det lätt att blanda i lite betfor, och vips så dricker de sedan ;)
 
 
 
 


2 Kommentarer till "betfor"

Johanna F Skriver:

Så gör vi också med våra hästar fast de får på morgonen. Min D-pnny avskyr betfor, lämnar precis allt.

Svar: då är det första ponnyn jag hört inte gilla betfor :P
Lina Dolk

2012-08-23 | 07:22:12
Blogg/Hemsida: http://johannaforssell.blogg.se
Ellen Skriver:

Hej Lina! Tack igen för en bäst blogg! : ) Jo, en fråga om betfor: Mina hästar får oxå alltid betfor, men nu i sommar har jag stött på några som inte ger betfor på sommaren när hästarna går på gräs. Eftersom gräset innehåller mkt socker plockar dom bort betforen då så att det inte ska bli för mkt socker. Stämmer detta? Hur gör du med kraftfoder och betfor när hästarna går på gräs, plockar du bort eller minskar ner på något? Lycka till imorgon! :D Kram Ellen

Svar: svarar i inlägg, tack för frågan Ellen :P
Lina Dolk

2012-08-24 | 09:25:04





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0