förvänd

Fråga: Är förvänd galopp samma som "fel" galopp? :D
 
Svar: Ja så kan man säga! Rider man hästen i höger varv så har man vänstergalopp. Med denna rörelse/övning så tränar man upp hästens balans och man stärker galoppen. Det gäller att som ryttare sitta tvärtom då, att rida med hästen, alltså att själva rida i "fel varv med sitsen"
 
Alla mina hästar har lätt för den förvända galoppen och vi är starka i det. Jag som ryttare känner mig säker i min ridning och vet hur jag ska balansera upp det hela. Något jag är sämre på som ryttare är att ställa hästarna i volterna utan att de lägger huvudet på sne, något att jobba på eftersom jag som ryttare sätter mina brister i hästarna.
 
Dålig bild, men här rider jag Ove i en förvänd galopp. häger varv men vänstergalopp
 
 
 


0 Kommentarer till "förvänd"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0