remont

Fråga: Kan du inte skriva ett inlägg om hur du duschar dina hästar? Alltså vad använder du för schampoo osv?

Och sen undrar jag om du inte kan skriva/visa ett inlägg om vad du tycker om att kyla benen på hästen, och att värma. Hur och när gör du vad?

Och sen har jag även en fråga till dig. Min ponny går just nu på ett enkelt tre delat bett med lösa ringar som har funkat bra på henne. Men nu har hon börjat krångla och slänger med huvudet så fort jag tar i henne. Och håller jag kvar så ställer hon sig gärna på bakbenen. Vi har kollat hennes mun och det är inte fel. Har även funderat på att ha ett hackamore på henne men med tanke på att hon är så vansinnigt pigg sp vet jag inte om jag vågar testa. Vad hade du gjort? Man kan säga att hon behöver ha det mildaste bettet men ändå det starkaste ;)
Ojojoj, det här blev mycket..
Skulle vara väldigt tacksam för svar! Tack för en underbar blogg Lina! Du är grym!
 
Svar: Oj glömt svara på detta!

Tvättningsinlägg kommer senare =)
 
Jobbigt när de blir ostadiga och slår med huvudet. Ibland gör det de när de blir trötta och inte riktigt orkar jobba, du kanske har höjt kraven och hästen blir lite sur och försöker komma undan jobbet? Bra att ni kollat munnen, det är viktigt att man gör.
Jag skulle sätta på en remont nosgrimma för att se om hästen gillade det bättre, testa! Hoppas det löser sig för er. Har aldrig ridit med hackamore så det vet jag inget om.
 
 
 


1 Kommentarer till "remont"

Lovisa Skriver:

Testa rakt bett!!! Vi använder de på våra hästar som är väldigt PIGGA de vill jag lova, men de trivs jättebra med de i munnen! Underskattat bett helt klart

Svar: bra tips
Lina Dolk

2012-08-16 | 23:56:14
Blogg/Hemsida: http://vickelbyponny.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0