frågor

Fråga: Är det björkängs gård? Har varit på ridläger där flera gånger och det är jättebra! <3
Hur gicck provridningen?
 
Svar: Fick dessa två frågor igår, och jajemen det är Björkängsgård vi hyrde ridhuset av. Det ligger endast 5 min ifrån oss med bil så väldigt nära. Tyvärr kan man inte rida dit då det är en storväg mellan oss samt att igår var det isgata. Men väldigt bra att ha ridhus så nära och Anna är snäll att hyra ut det till oss.
 
Provridningen gick bra jag red Ove först för att visa honom för dom och han var väldigt fin och lätt som alltid nuförtiden, han har verkligen utvecklas framåt sista tiden även om han alltid har varit fin så har han mognat nu på hösten. Ove var så snäll mot tjejen som red och det såg ut som han bar henne försiktigt då han såg att hon var mindre =) Tjejen som provred honom blir 10 nu om 1 vecka så hon är ju mycket mindre än mig. men jag är imponerad av hennes balans och lätta hand mot honom, så jag tycker hon var jätteduktig. De hoppade även lite!
 
Det bra med Ove är att även om han är endast 6 år (imorgon! ;)) så är han faktiskt som en läromästare, gör man inte rätt galoppskänkel så fattar han inte galopp, men så fort du sätter dig tillbaka i sätet och fattar med skänkeln så är det inga problem. Så han kommer kunna lära vidare på ett bra vis!
 
Vi har flera som vill provrida honom nu, många hör väl av sig nu när det är lov. Men samtidigt vill vi inte att för många rider han då vi inte har bråttom att sälja han så vi avvaktar lite med de andra =)
 
 


0 Kommentarer till "frågor"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0