GLAD!

Efter haft en tyngre period med OJ OJ så är det så roligt nu när man börjar bygga upp det man hade, han känns starkare för varje dag och han är så glad! Han står med örona spikrakt framåt när jag gör iordning honom för träning och han slänger med huvudet så fort jag kommit upp i sadeln för att sedan raskt skritta iväg framåt.
 
DET ÄR GLÄDJE! Och det bästa av allt är att vi tycker det är lika roligt =)
 
Han ska klippas nu igen för andra gången denna vecka, han sätter päls rätt ordentligt. Även Kilian gör det, Ove är lättare han går att hålla korthårigare längre faktiskt.
 
Hur går det för er som inte har ridhus, klarar ni er bra på detta snöiga underlag?
 
 
 
 


4 Kommentarer till "GLAD!"

Sandra Skriver:

Underlaget är kass blir mycket tolkning nu för att stärka konditionen och de vilas mer nu :( Längtar efter våren.

Svar: kämpa på!
Lina Dolk

2012-12-10 | 22:17:55
Blogg/Hemsida: http://motosidressyr.blogg.se
Alva Skriver:

Vi får åka till ett ridhus som ligger 10 min bort var och varannan dag. Men det ridhuset är väldigt ofta upptaget med lektioner sent in på kvällen, så jag brukar ha nattjouren där haha! Annars har jag tagit efter ditt lilla tips med att rida på en åker. Det är perfekt snö för det just nu, så än så länge klarar jag mig ganska bra! Jag tackar för en fantastisk, inspirerande och väldigt motiverande blogg! Du är en av mina förebilder och jag tycker att du har en väldigt sund hösthållning och du rider väldigt bra! :) Fortsätt med det du gör!

Svar: tack snälla alva, snällt skrivet!
Lina Dolk

2012-12-11 | 07:43:43
Blogg/Hemsida: http://alvaliew.blogg.se
Anonym Skriver:

Jag håller med Sandra, dessutom har jag en fråga till dig Lina, hur gör du för att hästarna inte får snöstyltor i hovarna? :)

Svar: snösulor! eller hovkratsen med sig när man rider, väldigt jobbigt med dessa styltor :P
Lina Dolk

2012-12-11 | 07:56:08
fia Skriver:

Du kanske vet att Ior står gå boxvila,sedan 6 v tbx:-( Men iaf,vi har skrittavstånd till ridhus. Där brukar ja rida en ggn/v själv+träning för Sara li en ggn/v. Övrigt har vi bra plogade vägar vi kan rida på. Pulsa i snö e ju oxå bra. Ior älskar det. Hoppas han snart blir bra,så vi kan njuta av snön. Innan den smälter bort;-) kram på dig o dina fina pollar

Svar: Hoppas Ior kryar på sig !<3
Lina Dolk

2012-12-12 | 12:14:07
Blogg/Hemsida: http://irrorman.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0