- Totilas

Tycker folk är lite onda som säger att Totilas reds bättre av Edward Gal än vad nya ryttaren Matthias Rath gör. Hur många av alla som säger så har sett de live utan att enbart döma efter procentresultatet?
För det första går det inte bara att hoppa upp på en häst och tro att det kommer gå lika bra som när en ryttare som ridit hästen en lång tid. Utan man måste låta det få ta tid. Man kan rida på förra ägarens ridning ett tag innan man själv måste hitta sin egen ridning på hästen, vilket gör hästen fundersam och tappar endel. Jag red  på förra ägarens framgångar först och OJ OJ gick super tills han började inse att jag rider annrolunda än förra ryttaren. Olika ridstilar, olika vägar att gå tillväga. Så det gick lite medelmåttligt ibland, men nu efter lite mer än ett år går OJ OJ på min ridning. Och det gör mig trygg, vi har börjat hittat varandra. Och det tar tid, det får ta tid!

O
ch att sedan ha världens alla ridögon på sig måste vara väldigt jobbigt, alla förväntar sig säkert att Totilas ska flyga fram som man är van att se honom. Men jag tror att Totilas kommer fortsätta sätte rekord efter rekord med Matthias i sadeln.

Pic. Två fantastiska ryttare på en underbar häst!

 

bilder ifrån google.se



0 Kommentarer till "- Totilas"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0