"Du ska inte vinna i längd utan i höjd!"

Precis kommit in ifrån stallet, jag och Elin tog och pluttmockade, fyllde på ljummet vatten i hinkarna så det inte fryser lika snabbt som kallvatten, hängt täckena snyggt och soppat stallgången ordentligt. Härligt när man lägger ner lite extra tid till just att plocka och fixa!

Tränade som sagt var OJ OJ för Emelie, vi började lite sådär, det gick inte dåligt men jag hittade inte flytet ordentligt. Men när Emelie sa "Du ska inte vinna i längd utan i höjd" så fattade jag lite mer vad vi var ute efter. Jag har en förmåga att när det inte känns helt rätt så rider jag på framåt utan att tänka mig för, just för att få igång OJ OJ och få till hans fina gångarter. Men det är ju fel, jag kan ju inte rida full fart framåt om jag inte har honom helt igenom. Och när Emelie sa just Höjd istället för längd så fick jag till kontrollen mer, bakbena aktiverades och han lättade i framdelen. Så konstigt att ibland säger en tränare olika saker för att få fram en sak och ibland så snappar man upp det direkt! Detta glömmer jag inte!( hoppas jag)

Jag själv fick lägga fokusen på att verkligen sitta ner i sadeln även om det blir lite obalanserat i ridningen, det är just då jag måste vara stark och sitta kvar i sadeln!

En bra träning idag, fick igenom mycket och är nöjd med min fina ponny!

Ps. Glöm inte att Brolöten har träningsläger under sportlovet!Bra med hårdträning innan tävlingarna drar igång ordentligt! =)



3 Kommentarer till ""Du ska inte vinna i längd utan i höjd!""

camilla Skriver:

ska du dit på sportlovet?

2012-02-02 | 08:45:06
Blogg/Hemsida: http://Http://camillaerikssons.blogg.se
Elise Skriver:

hej, nu kännerj ag mig som värsta tönten som ska komma och rätta och bla bla.... Men jag tänkte bara säga det att varmvatten fryser snabbare än kallvatten hehe ;) Men man tror att det är tvärt om fast icke sa nicke.. ;) Vill vekrligen inte vara påträngande eller så, hehe. Men jag tänkte bara säga det iaf.. ;)

2012-02-02 | 16:11:27
Blogg/Hemsida: http://eliisevogniild.blogg.se/
Jenny Skriver:

Din söta OjOj är så himla fiiin!♥

2012-02-02 | 20:19:32
Blogg/Hemsida: http://jedressage.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0