Planering och åter planering

Fråga: Jag har en fråga till dig som har tre hästar. Hur hinner du med? Hur ser en vanlig dag ut för dig? Har du några andra fritidsintressen?
Det skulle varit kul att få svar för jag har själv fullt upp med två hästar.

Svar:
Hehe denna fråga har jag fått några gånger förrut =) Men jag har faktiskt inga problem att hinna med.
En vanlig dag som idag såg ut på detta vis:

6.30 Fodring
Under tiden hästarna äter så äter jag frukost och gör mig i ordning. Tar ut hästarna strax efter 7. Åker till skolan 7.20. Mamma hjälper mig ta ut hästarna därför det går så fort!

16.00 är jag oftast hemma ifrån skolan. Då är stallet nästan jämt klart. Elin (min syster) har fixat det, antinge jobbar hon kväll eller så tar hon det på hennes lunchrast/slutar tidigare än mig.

Jag går ut i stallet direkt, rider som idag två hästar. Och jag rider inte de 1 timme som många andra gör. Utan det är olika helt beroende på hur de går, finns inget klockslag. Ibland kan det räcka med att jogga de 20 min eller ibland rida igenom de ordentligt 50 min, tränar aldrig 60 min. De behöver inte det.

Som idag åkte jag på innebandy efter stallet, bra att göra något annat än bara rida! Sedan fodrar vi vid 21-21.30 på kvällen igen.

Allt handlar om planering! Torsdagar slutar jag alltid sent, då rider jag bara 1 häst och kanske longerar 1 till. Medans på fredagar så slutar jag tidigt då går allihopa. Elin rider ibland även någon av mina när jag har mycket annar att göra. Men jag älskar det jag gör, därför går det så lätt att hinna med för mig.

Helgerna städar vi stallet och plockar iordning i skåpen samt sakerna, sånt extra hinns inte med under veckodagarna :P

Jag gillar att åka skidor, (som ni såg att jag gjorde i helgen) däremot på veckodagarna hinner jag inte följa med kompisar och gå på gården som många andra. Men mina vänner följer ofta med mig hem och hjälper mig i stallet och rider någon <3 På helgerna ser jag till att göra annat också. Elin brukar säga att jag MÅSTE göra andra saker för att inte bli en alltför nördig hästtjej haha =)

image descriptionimage description


0 Kommentarer till "Planering och åter planering"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0