Bra förutsättningar

Många tror och tycker att jag är bortskämd. Men då kan jag säga så är inte fallet. Däremot har jag BRA förutsättningar.

1. Vi har eget stall på gården
+ Vi bestämmer allt själva, över stall samt hästarna
- Vi är själva att ta hand om hästarna, vilket kan vara slitsamt ibland. Tur vi har kusinerna/faster nära oss, de hjälper oss fodra ibland när vi är borta

2. Jag har kunnat ha flera hästar i träning samt på tävlingar med mig
+ Får göra det bästa jag vet, tävla!
- Mycket tid och ork (läs all ork läggs på just stallet)

3. Syster & Jag
+ Vi hjälper varandra jämt och ständigt, finns inget "ditt och mitt", hon är alltid med mig på tävlingar
- finns inget minus

4. Familjen
+ Alla stöttar mig med mina hästar
- Många timmar får alla lägga ner på hästarna. Även de som inte gillar det så som mig =)

Så visst kan folk tro att jag är bortskämd. Men jag jobbar hårt för att få ha mina hästar. Skulle jag inte sköta dom på bästa sätt skulle jag självklart inte få ha dom. Jag offrar mycket annat, jag har inget annat intresse än hästarna, jag stannar inte kvar i skolan för att hänga med vännerna, jag går inte på gården, fotboll osv.

Men detta är mitt liv, och jag älskar det!



3 Kommentarer till "Bra förutsättningar"

Sandra Skriver:

Va fint skrivit. Jag har det likadant :)

2012-01-18 | 18:51:21
Blogg/Hemsida: http://motosidressyr.blogg.se/
Anonym Skriver:

Du är möjligtvis inte intresserad av två dressyrschabrak i storlek ponny? Hely nya! Har inte ens plockat ur dem ur plastpåsen!

Ett marinblått med beige kant och ett brunt med beige kant. Skall ha 230 kr för båda tillsammans+ frakt med schenker som ligger på ca 59 kr.

Nypris för båda är 458 kr! Kontakta mig på min e-post så kan du få fler bilder om du vill :) Mvh

2012-01-18 | 19:18:20
Anonym Skriver:

Glömde att skriva att det är märket gold medal på schabraken :)

2012-01-18 | 19:18:57





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0