HJÄLM

Vill att ni svarar på dessa frågor
1. rider du med hjälm?
2. Om du inte ännu är 18, kommer du sluta att använda hjälm då? Isf varför?
3. Tycker du att det är rätt att det ev kommer bli hjälmtvång även i de högsta klasserna som nu rider med hatt?

Svara på dessa så kommer jag med ett åsiktsinlägg ikväll!



16 Kommentarer till "HJÄLM"

Anna Skriver:

1. Jag rider med hjälm

2. När jag är över 18 kommer jag fortsätta att rida med hjälm.

3. Att de ska bli hjälmtvång i de högre klasserna tycker jag är fel. Tycker inte alls om den ideen. Jag tycker det hör till att man rider utan hjälm i de högre klasserna. Det ser man fram emot och det ser proffsigare ut!

2012-01-11 | 14:39:38
Blogg/Hemsida: http://ponnydressyr.devote.se
Madde Skriver:

1.ja rider alltid med hjälm

2. Är 25 år

3. Tävlar just nu tom Msv b o 130 hopp o tycker glöm tvång vore mycket bea! Alltid säkerheten först o vi vet ju alla att även de bästa kan flyga av :/ finns ju dessutom snygga hattar med inbyggd hjälm som just nu är dyra men kommer rasa i pris när det blir en regel om detta i fler tillverkare börja producera dem.

2012-01-11 | 15:36:51
Ellu Skriver:

1. Jag rider alltid med hjälm!

2. Är 15 år men kommer alltid att rida med hjälm p.g.a. att det är en "billig livsförsäkring", även den bästa ryttaren kan ramla av och slå huvudet!

3. Jag tycker det är ok att rida utan hjälm i de högre klasserna i dressyr! Det p.g.a. att det är lite av en "tradition" :P men jag är endå inte direkt emot hjälmtvång, men tycker dock inte att det behövs då! :)

2012-01-11 | 15:41:17
Ida Skriver:

1. Jag rider alltid med hjälm!

2. Jag kommer självklart fortsätta rida med hjälm, så onödigt att inte använda den "bara för att", det finns ju ingen bra anledning till att sluta använda den liksom.

3. Jag tycker att det vore trist om de satte hjälmtvång i de klasserna. Jag tycker att man borde få välja själv, som nu. Om man själv som ryttare känner att det kan bli farligt med hatt så får man göra den övervägningen själv. Jag har absolut inget emot att ha hjälm, men det är ju lite som en tradition att de har hatt =)

2012-01-11 | 15:55:44
Blogg/Hemsida: http://fagelbroryttaren.blogg.se/
sandra Skriver:

1. Jag rider alltid med hjälm

2. är under 18 nu men kmr fortsätta med hjälm, den räddar ju liv? man kan ha oturen på sin sida även om man är jätteduktig

3. Jag tycker de är stiligt o snyggt med hatt, men de är ju säkrare med hjälp.. så jag vet inte riktigt :/

2012-01-11 | 16:26:55
Jessica Eriksson-Stalltjej.se Skriver:

1.Jag rider med hjälm ja, däremot lägger jag ingen värdering i om andra vill riskera skallen. Jag tycker att var och en bör vara smart nog att inse vad som kan hända, och att man som vuxen SKA föregå med gott exempel. Fick jag som jag ville skulle det vara hjälmtvång på samtliga tävlingsplatsers ALLA ytor när man sitter till häst. Även framridningen. Jag har varit ung och dum och ridit utan hjälm några gånger jag med, men det är inget jag gör idag.



2.Jag är låååångt över 18 och skulle inte sluta med hjälm om det vore så att jag var yngre. Ser inga skäl till det.



3.Jag tycker det är på tiden att man byter ut hatten, det är inte mindre farligt att rida dressyr på hög nivå än att göra något annat med hästar.

2012-01-11 | 16:52:31
Blogg/Hemsida: http://stalltjej.se
Tove O Skriver:

1.) Ja jag rider alltid med hjälm.

2.) Är snart sjutton och jag har inte en tanke på att strunta i hjälm när jag har fyllt arton. Det är en väldigt enkel och billig "livsförsäkring", och hästar är inga maskiner, så det kan jämt hända olyckor.

2012-01-11 | 17:00:56
Blogg/Hemsida: http://lillatoove.blogg.se/
Tove O Skriver:

3.) Ja jag tycker det låter som en superbra regel, både för ryttarnas säkerhet och sen framför allt för att vara bra förebilder!

2012-01-11 | 17:01:58
Blogg/Hemsida: http://lillatoove.blogg.se/
Josephine Skriver:

1. JA! Jag rider ALLTID med hjälm, spelar ingen roll jag har hjälm på mig.

2. Jag kommer inte sluta med hjälp, tänk om man ramlar av och slår i huvet? Jag ramlade av med huvet förre och jag tänkte ungefär så här '' undrar hur tusan det hade gått om jag inte hade hjälm på mig''

3. Det är bra! mycket bra dock har hatten varit med så länge så jag tror det blir konstigt i början när man ser alla med hjälm..?

2012-01-11 | 18:14:49
Blogg/Hemsida: http://www.desperately.devote.se
josefine m. ridtravaren Bellie Skriver:

1. Självklart

2. Jag är 20 år och har absolut inte slutat rida med hjälm

3. Jag tycker inte det ska finnas hjälmtvång för personer över 18 år. Jag tycker det är upp till var och en

2012-01-11 | 18:28:43
Blogg/Hemsida: http://minfux.blogg.se/
Emma Skriver:

1. Ja det gör jag!

2. Nej det kommer jag inte.

3. Hjälmtvång tycker jag är fel, det borde få vara upp till var och en vad man väljer att ha.

2012-01-11 | 18:34:59
jessica wadst Skriver:

rider alltid med hjälm



kommer inte sluta heller då jag anser att när man kan skydda något av det viktigaste man har så lätt som att sätta en hjälm på huvudet är det väl onödigt att riskera att få skador för livet eller dö?



ja varför inte, barn som sitter och tittar på sina idoler kanske tänker, men rider h'n utan hjälm kan väl jag också göra det för jag vill va som h'n eller vara lika duktig som h'n

tycker det isabell werth gjorde var jättebra :)

2012-01-11 | 18:44:31
Blogg/Hemsida: http://jessiewadst.blogg.se/
Eve Skriver:

1. Är 15 år rider med hjälm !!

2. Jag kommer absolut inte sluta rida med hjälm !!

3. Det finns inget rätt eller fel ! Det är upp till var och en hur dom vill ha det !



Kram :)

2012-01-11 | 19:30:20
Blogg/Hemsida: http://deunderbaraste.devote.se/
Tove Danielsson Skriver:

1. Jag rider alltid med hjälm.

2. Jag fyller 19 år i år, och har inte haft några planer på att sluta använda hjälmen än :)

3. Jag tycker att det hör till att rida med hatt i de högsta klasserna, så det skulle vara lite trist om de införde hjälmtvång även där.

2012-01-11 | 19:41:14
Blogg/Hemsida: http://tovedanielsson.blogg.se/
Karin Skriver:

1. Rider med hälm, alltid.

2. Nej tänker fortsätta!

3. Tycker att det är bra om de ska införa hjälmtvång. Visst de rider säkert utan hjälm hemma men jag har läst att de ser lika mycket skador på dressyrtävlingar som på hopptävlingar, så det tycker jag är rätt att det ska vara lika. Dressyr är en härlig sport men ibland tycer jag att det lever var lite för mycket av det gamla, isället för att fu dera vad man kan förbättra! :)

2012-01-11 | 20:05:12
Blogg/Hemsida: http://hasttjejerna.blogspot.com
Julia Skriver:

1. Ja, alltid!

2. Jag är 20 och tänker aldrig rida utan hjälm.

3. Ja, tycker det är riktigt bra.

2012-01-12 | 21:57:02
Blogg/Hemsida: http://ohjuliet.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0