Mer om träningen!

Nu ska ni få höra lite mer om träningen! ;)

Det är väldigt skönt att ha ett ridhus så pass nära att det lockar att åka och träna. Det tar bara 7-10 minuter mer bilden. Vi försöker att åka så mycket så möjligt, för att hästarna ska hålla uppe sin tränings kondis!

Jag började med att jogga honom i en rund och lång form. Gör mycker åttvolter och skänkelvikningar.
Sen galopp i samma djupa form, kollar så att gas och broms funkar.

Sen får han en liten skritt paus!

Sen är det dags att höja kraven! Formen ska upp och bena ska vara aktiva! Jag börjar göra rörelser men fortsätter också med åttvolterna.
Några av rörelserna jag gör:

Volter
övergångar
serpentiner
öppnor
slutor
skänkelvikningar
enklabyten
ökningar
förvänd galopp på olika diagonaler

Som jag nämde tidigare var Oj Oj super idag :D

image description

Jag har varit dålig på att svara på alla era frågor, så det kommer svar ikväll eller imorgon! ;)



0 Kommentarer till "Mer om träningen!"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0