Öppnor

Något som jag som ryttare har svårt för att göra så är det öppnor! De blir aldrig riktigt bra =/ Men när jag tränade för Emelie senast så fick jag göra dom mot spengeln när man vänder rätt upp. Då slog det mig att jag glömmer ju helt att ha koll på yttersidan. Jag tänker bara på att ställa och böja samt att han bjuder på framåt. Men yttersidan så som yttertygel och min skänkel glömmer jag helt. Dumt. Men nu fick jag till känslan! Det är bra att komma bort ifrån väggarna i ridhuset/banan för det blir ofta att man "glömmer" att hjälpa hästen att balansera upp sig då. Ett tips jag delar med mig så ni andra slipper göra samma misstag. Bra att träna på rörelserna på andra ställen än där de är i programen!



0 Kommentarer till "Öppnor"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0