Tips

Ett tips:
När det går dåligt i ridningen, så lägg ner all press och alla måsten. Nöt på grunderna istället, om inte en sluta funkar så är det i grundridningen du löser problemet. Kanske fick du inte honom helt eftergiven och mjuk under uppvärmningen? Man ska inte stressa fram, får man inte till uppvärmningen som man vill ha den så är det bättre att rida "uppvärmning" hela träningen. För allt sitter ihop! Detta är något jag har tagit mig till på senare tid, att det inte är någon ide att börja göra en massa rörelser om inte värmningen känns bra. Jag kunde känna en stress att jag måste göra visa rörelser för annars var jag inte nöjd med passet. Helt fel. Fokus på grunderna sedan kan man börja samla upp de och göra rörelser. Endel dagar kan jag bara jogga OJ OJ på rakt spår i lågform och göra tusen övergångar för att få han dit jag vill. Och då är jag nöjd!

Pic. OJOJ Joggas låg och rund under lättridning.



0 Kommentarer till "Tips"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0