Styrketräning utan ryttare!!

Idag så longerade jag Casanova lite längre än vanligt, ca 35-40 minuter, vanliga fall brukar jag longera i ca 25 minuter.Så idag tänkte jag att han skulle få jobba med hela kroppen!
 
Så hela tiden ändrade jag tempot, öka traven 4 steg, minska traven 4 steg. sen samma sak i galoppen!
Sen in på en liten volt, och ut på 20 meters volten igen, så höll jag på hela tiden och han frustade och jobbade med hela kroppen. När vi var klara tog jag en lång skritt tur på vägen, han skummade i munnen och var svettig. När jag kom tillbaka till stallet så spolade jag av honom på rygg, hals och huvud sen fick han stå utan täcke och torka. När jag kom ut senare i stallet låg han och sov ;)
 
Innan jag longerade honom friserade jag honom även lite;
 
Innan
 
 
Efter
 


0 Kommentarer till "Styrketräning utan ryttare!!"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0