svar på fråga

Kommentar: Hej lina jag älskar din blogg och tycker att du rider så fint !! Jag undrar hur tu tränar på inför tävling och på tävlingen skule vara så tacksam om jag fick svar ska nämligen tävla min första tävling på söndag! :)
 
Svar: Tack snälla!
Vad roligt med din första tävling, hoppas det går bra för dig!
 
När jag lägger upp träningen innan tävlingen så lägger jag alltid tävlinsdagen den dagen som hästen brukar gå bäst i träningen hemma.
 
Oj Oj går alltid bäst 4e dagen.
Alltså om han skulle tävla på söndag som du ska så skulle min planering se ut sårhär
måndag- longering
tis- dressyr
ons- vila
tor - ut och kondis träna
fre- dressyr
lör- dressyr
sön - tävla
mån-vila
 
Hur länge du ska rida fram gäller också att utgå ifrån när hästen brukar gå bäst hemma? Ove rids fram 20 min, Casanova 35 min och OJ OJ 45 min. Det viktigaste är att man hittar det som funkar bäst för varje häst. Man får prova sig fram.
 
Se till att komma i tid och ha kul! =) Lycka till!


1 Kommentarer till "svar på fråga"

Emma Skriver:

när du säger att du rider fram tex ove i 20 minuter, menar du framskrittning + framridning då, eller bara framridning? :)

Svar: 20 min hårt + av joggning ;) Sen skrittar jag ju fram och av och joggar fram honom ;)
Lina Dolk

2012-07-18 | 15:03:16
Blogg/Hemsida: http://emmasol.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0