fråga

Kommentar: Hej Lina! Vill börja med att tacka för en JÄTTEBRA blogg! :)) Sen har jag en fråga, det har gått väldigt bra en lång tid nu för mej och min ponny <3 :) Men nu på senaste tiden har det börjat bli lite "tråkigt" så att säga, jag börjar liksom sakna inspiration och ideer för ridpasset och d¨å blir det ju inte så bra. Jag menar nu inte att det är katastrofalt dåligt men jag skulle vara tacksam för lite ridtips eller kanske några kul övningar att göra! :) Gärna som är både roliga för mej och hästen! Hoppas du förstod hur jag menade och att du har några kul tips på lager! ;D

Svar:
Taack, roligt att du gillar det jag skriver! :)
Jag tror det handlar om att hela tiden utmana sig själv. Att inte träna på samma saker och vara nöjd med att man klarar dom. Utan att höja kraven för varje vecka och sätta delmål med vad man vill uppnå. Som du ser i inlägget nedan skrev jag bara i stora drag vad hästarna ska träna extra på, men då vill jag verkligen uppnå det också. Det kan vara lätt att man tränar på det man kan för att det är lätt, men de tär fel, träna på det som är svårt och lös de problemen istället. DÅ blir man glad och taggad för att träna på nästa sak!

Jag själv har ju tagit tag i min sits nu, att rida varje ridpass utan stigbyglar är fasiken jobbigt på en herre som OJ OJ som flyger fram. Men efter varje pass så blir det lättare och lättare. Så mitt råd är att höja kraven och utmana dig och hästen. Men gå sakta fram och se till att det blir kvalité i det ni gör. Alla har tyngre perioder ibland men de går över.




1 Kommentarer till "fråga"

Anonym Skriver:

Tack! :))) Det är sant, och idag gick det faktist väldigt väldigt bra :)! Är supernöjd men skall tänka på vad du skrev! :D

2012-06-04 | 20:21:49





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0