hästarna idag

Har ridit OJ OJ, Ove och Casanova på morgonen, just nu inväntar vi Nidorinos ryttare som kommer och rider honom. Jag tror att jag rider först och sedan rider Emma som ryttare/ägaren heter.

OJ OJ - När jag verkligen fick igenom honom ÄRLIGT på tygeln var han så fin! Jag har blivit lite feg att verkligen våga ta i honom för att han blir lite sur på mig då och istället har jag låtit honom tagit övertaget. Men det funkar ju inte att våga ta i tyglarna för att vara orolig att han ska bli sur. Nej ni, nu fick han faktiskt komma över till min sida och lyda mig. Och ja han blev lite sur i början men gick över direkt nästan och då flög han bara fram utan minsta surigheter. HÄRLIGT! Nu satsar jag fullt till SM, då ska alla små detaljer funka! hehe hoppas kan man ju alltid. Men nu är det stenhård träning och inget lämnas åt slumpen.

Casanova- Var så blött på banan så stack ut och tränade kondis på honom, han var bärig och fin!

Sir Owein - Dressyr på banan, galoppen var riktigt bra, har lite mer att jobba i traven. Men det hinner vi ta igenom på en vecka :) tävling på söndag!

image description


1 Kommentarer till "hästarna idag"

Amanda Skriver:

Hej Lina! Vill börja med att tacka för en JÄTTEBRA blogg! :)) Sen har jag en fråga, det har gått väldigt bra en lång tid nu för mej och min ponny <3 :) Men nu på senaste tiden har det börjat bli lite "tråkigt" så att säga, jag börjar liksom sakna inspiration och ideer för ridpasset och d¨å blir det ju inte så bra. Jag menar nu inte att det är katastrofalt dåligt men jag skulle vara tacksam för lite ridtips eller kanske några kul övningar att göra! :) Gärna som är både roliga för mej och hästen! Hoppas du förstod hur jag menade och att du har några kul tips på lager! ;D

2012-06-03 | 16:49:24





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0