Lilla Prim

Min tid med Lilla Prim - läsares önskemål om inlägg
 
Det var Elin som hittade Prim i tidningen ridsport och ringde för att fråga lite mer om honom. Vi bestämde oss för att provrida honom och när vi var påväg hem ifrån Falkenbergs ungponny championat (elin red en ponny som Brolöten nu har sålt, Molle!) så stannade vi till hos Familjen Norin som ägde honom. Ellinor hette ryttaren innan mig.
 
När vi kom in i stallgången så sa mamma när hon såg Prim " nej men åhhh vad söt, han vill jag ha" haah ingen vidare bra pokerface där! Men saken är att Prim är otroligt söt, man faller direkt för både hans charm och hans fina utsida. Jag hoppade upp och red och kunde verkligen inte fatta galopp, haha. Men vi åkte hem och bestämde oss sedan för att provrida igen, och då galopperade jag men fick hjälp att jaga igång honom ;) Ville ha honom då jag kände mig så trygg och säker på han och han var ju sååå söt!
Han gick igenom besiktningen och jag var med på ett läger på Brolöten direkt för att få hjälp med honom och lära mig rida honom med vakande ögon ifrån Chris och Emelie. Kunde inte galoppera på flera lektioner där heller! Blev lite orolig att han var för svår för mig. Men sen så hittade vi knapparna och lärde varandras signaler.
 
Prim är verkligen en personlig häst och en riktigt enmanshäst, han gillar att det är en som rider och en som sköter om honom och vill alltid stå i centrum. Han har jättefina gångarter men inte den bästa bjudningen, men det gjorde inte så mycket för att han är så säker i sina rörelser så att vi plockade segrar och placeringar genom det. Han lärde mig att sitta stila med händerna och inte dra i munnen utan verkligen rida med sitsen, därför jag sitter relativt bra nu (tycker jag själv)
 
Vi kvalade till SM och kom 6a första dagen, sedan gjorde vi vår sämsta ritt någinsin så vi fick endast 55% dagen efter, det var inte roligt. Men bästa Prim har lärt mig massor och gjort mig till den ryttaren jag är idag. Han har tagit fyra ryttare till SM och det är stort av honom!
 
Han gillar inte när man tränar för mycket på banan utan knepet var att ha kul med honom, hoppa, rida ut, busa på ängen för att sedan träna någon gång i veckan hårt dressyrpass inför tävlingarna. Han och jag samlade på oss mängder av placeringar och vi hade verkligen kul tillsammans.
 
Men jag växte mycket och var "tvungen" att sälja honom även fast jag hade fått tävla honom ett år till. Men han har det bra där han är nu (hos victor) och jag träffar honom på tävlingar. Han är och kommer alltid vara speciell för mig


0 Kommentarer till "Lilla Prim"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0