nosgrimma

Fråga: Hej! Jag har en fråga som jag hoppas att du kan svara på :)
Vet du vad det gör för skillnad om man tar bort noshrimman på tränset? Har alltid undrat men aldrig fått något vettigt svar...
Ger det någon speciell inverkan på hästen?
Svara gärna i bloggen! :)       
 
Svar: Hej! Kan göra mitt bästa med varflr jag använder nosgrimma. Och min första åsikt är att du ska rida med en nosgrimma, däremot vet jag ju självklart inte vilken som passar din häst bäst.
 
Finns flera anledningar till varför jag använder mig utav nosgrimma, och för det första så ligger bettet mer stilla och rätt i munnen om nosgrimman sitter på rätt vis. Även för att hjälpa hästen att inte göra olater som att gå och gapa eller slänga ut tungan vilket den inte ska göra.
 
Det finns flera olika sorters nosgrimmor och det gäller hitta den som passar bäst för din häst( inte vad du själv tycker är snyggast/bäst) utan alltid utgå efter vad hästen går bäst med. Det är alltid bra att få hjälp av en kunigare ex. din tränare att se att tränset sitter som det ska för att få rätt effekt utav det samt att du använder dig av rätt nosgrimma. Lätt att nosgrimman sätts för hågt/lågt för hårt/löst.
 


0 Kommentarer till "nosgrimma"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0