Packlista

Fråga: Hej! Först och främst vill jag tacka för en superbra blogg!
Men det jag egentligen ville var att fråga dig om en sak. Jag ska till Hammarö nästa helg och tävla. Det blir mitt första meeting, så jag vet inte vad jag ska ha med mig och inte ska ha med mig. Kan du skriva (ganska utförligt) en packlista på vad du brukar ha med dig? Det skulle hjälpa mig massor! Det är ju så tråkigt när man har glömt nånting...

Svar:
OJ nu blir det ett långt inlägg ;)

Till start:
Sadel
Träns + padd
Sadelgjord
Sadelpaddar x2
Socker
Äpplen
Nr.lapp x2
2 vita schabrak
2 uppsättningar vita skydd
3 uppsättningar vita lindor
boots

Kommer man dagen innan så brukar jag jogga dom på plats då måste vanliga träningssaker med
Schabrak
Lindor
Boots

Övrigt:
Pälsglans
Flugmedel
Sax
Putsmedel + svamp
Storasvampar
Shampo
Knoppgummisnoddar + kam
Liten + stpr handduk
Boxgardin
Kedja till vatten hink
Vattehink + vattendunk
Krubba
Foder + mineraler + hö
Saltsten
Borstar
Maskot (viktigt ;))
Back on track skydd + täcket samt lindor till paddarna
Spö
Extra lädergrimma
Extra tyglar
Täcken, flecce, skrittäcke, nättäcke
Täckeshängare
Tränshängare
Grep + skottkärra
Pall
Sjukvårdsväska
Höpåsar
Hinkar iordningsställa foder
Systemkamera + extra batterier
Videokamera
Täckesgjordar


Åka i:
Transportskydd
täcke
Grimma med ludd

Mina saker:
2 par vitaridbyxor
1 par vanliga
2 Plastrong
kavaj
2 piketröjor
3 nylonstrumpor
2 Vita handskar
Hårnålar
Klocka
Blingbling skärp
Bling bling örhängen
bling bling armband
Hjälm
Sporrar
Stövlar
Kavjfodral
Stövelfodral

Jag packar i mitt tävlingsskåp samt i en storväska. Bra att kunna packa ner sakerna så det inte blir så utspritt så man håller snyggt och rent vid sin box.

Pic. min boxgardin

image description
Hoppas jag inte glömde något vilket jag säkert gjort. Men bättre att ha för mycket saker med sig än för lite. Lycka till på meetinget!





1 Kommentarer till "Packlista"

Anonym Skriver:

Hur brukar du förvara dina saker när du är på meeting? Typ sadeln och sånt? Hur gör man om man inte har ett sadelskåp? Väldigt tacksam för svar! :)

tack för en bra blogg! :D

2012-06-10 | 22:30:16





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0