sporrar

Kommentar: Använder du sporrar??? Jag använder det,just för att få fram det bästa av Ior. Ior är,som du vet,en tung häst att rida. Har ja sporrar kan ja få igenom mina hjälper,direkt. Använder dem självklart inte i varje steg. Utan använder dem då det börjar bli jobbigt för mig som ryttare att driva min muskelknutte. Rider i olka former. Men bäst gillar ja rullsporrar,blir en finare hjälp ej "pickande" i sidan. Självklart rider ja utan oxå,men absolut ej på träning el tävling. Lycka till på tävlingarna i kväll. Heja er<3. Blogga så fansen slipper vara nyfikna. Kram tanten me bruna stövlar       
 
Svar: Har alltid sporrar när jag tränar eftersom vi måste ha det på tävlingar i dressyren. Däremot när jag rider ut och bara ska jogga dom tar jag av mig dom just för att rida utan och inte råka snudda dom med sporren när jag är ute på vilda galoppturer ;) Och sporrarna använder jag mig av för att kunna förfina mina hjälper utan att behöva driva så hårt och istället bara kunna nudda med sporren om det skulle behövas.
Tack snälla, håll en tumme eller två ;)
 
 
 
 


2 Kommentarer till "sporrar"

fia o Ior Skriver:

Tack för snabbt svar;-). Håller tummar,tassar o hovar;-) kram

Svar: tack för tummen! =)
Lina Dolk

2012-06-26 | 15:38:54
Blogg/Hemsida: http://irrorman.blogg.se
Ronja Skriver:

Lycka till på tävlingen!

Svar: tack!!
Lina Dolk

2012-06-26 | 16:00:36
Blogg/Hemsida: http://roonjaa.devote.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0