tvättning

Både Ove & Casanova ska badas inför kvällens dressyrtävling.
Jag tycker att på skimmlar är bästa schampot :
 
Vi spolar först av hästarna ordentligt, sedan häller vi lite schampo i en vattenhink med ljumet vatten och tvättar dom med stor svamp och verkligen gnuggar in schampot i pälsen på dom. Svansen häller vi i och gnuggar strå för strå :PSedan är det självklart viktigt att spola av hästarna ordentligt så det inte blir något kvar.
 
Drar av hästarna vattnet och lägger på dom täcken. Borstar sedan igenom svansen med MASSA pälsglans i, för att sedan göra fiskbensfläta så att det blir en extra fyllig och lockig svans till tävlingen.
 
Vanlig upptill och sedan fiskben. Nlir alltid bra när man tar ut den sedan. Vitkigt att fläta svansen när den är fuktig och att fläta rätt hårt.
 
 
"Kan man inte vinna kan man vara snyggast"


4 Kommentarer till "tvättning"

Anonym Skriver:

Hej!!
skulle jätte gärna vilja att du kunde försöka beskriva hur man gör en "fiskbens fläta":) Klart att man ska vara snyggast om man inte kan vina;)

Svar: Det ordnar jag! =)
Lina Dolk

2012-06-26 | 13:36:11
fia o Ior Skriver:

Sista du skrev va bäst. Vårat motto;-). Knoppar du själv??? Har ni varmvatten i stallet??? Ja slavar med vattenkokaren när Ior ska bli ren. TIB shampoo,fungerar i varmt/kallt vattem o Ior blir vit. Kram tanten i bruna stövlar

Svar: Jag knoppar alltid själv nu, Elin gör när jag inte hinner, vi gör det lika bra =)
Lina Dolk

2012-06-26 | 13:40:41
Blogg/Hemsida: http://irrorman.blogg.se
Emma Skriver:

varför gör du fiskben längst ner då, och inte en vanlig fläta hela vägen. blir det bättre så eller? :)

Svar: Tycker det blir bättre när man gör vanlig upptill och sedan fiskbena, för den vanliga ger större våger medan fiskben mindre, det blir snyggast så tycker jag =)
Lina Dolk

2012-06-26 | 20:37:37
Blogg/Hemsida: http://emmasol.blogg.se
Anonym Skriver:

Kan du inte filma hur du flätar svansen till tävling? :)

Svar: Jo men det går inte ladda upp ifrån videofyme längre sen de bytte till nya blogg.se vet inte vad jag gör för fel=/
Lina Dolk

2012-06-26 | 23:27:27





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0