Hjälp!

Jag håller på att plugga program, kan båda nu men det är en punkt jag inte förstår!

Vet ni vad detta betyder?



5 Kommentarer till "Hjälp!"

Erica Skriver:

Det är en klapp på halsen ungefär, för att lätta på tygelkontakten och visa att hästen bär sig själv :-)

2012-03-14 | 11:24:42
Lisa Skriver:

det är i princip bara att man ska lätta på handen, ta fram den lite och dra tillbaka den för att visa att hästen bär sig :)

2012-03-14 | 11:58:35
Blogg/Hemsida: http://lisastromberg.devote.se
Paulina Skriver:

Precis som de ovanför skrev, man ska ta fram handen någon decimeter så att du visar att du inte bär runt på hästen. Då ska den helst gå kvar i samma form men den får bli något längre :)

2012-03-14 | 12:40:34
Anonym Skriver:

man ska dra fram händerna och hästen ska gå kvar på tygeln, då ser domaren om hästen bär sig själv.

2012-03-14 | 12:54:28
Evelina Skriver:

lägg fram handen ca 2dm. hästen ska då följa med fram med nosen för att visa att den bär sig själv och inte "knäpper av" i nacken. detta görs om du visar häst på ex kvalitetsvisning på uunga hästar också. det är också här man får ett "kvitto" på att hästen är på tygeln = ett jämnt stog på tygeln. är på g att bli domaraspirant så jag hoppas jag förklarade någolunda pedagogiskt! :) Lycka till i helgen!

2012-03-14 | 18:21:59





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0