Meeting

Fråga: Hej Lina! Superfin blogg du har! Så kul att följa din och dina hästars utveckling och du är verkligen duktig! :)
Men jag undrar om du skulle kunna göra ett inlägg om hur ett meeting går till! Allt från vad man ska ha med sig till hur man gör med fodringen och allt sånt! Vore jätteintressant och bra att veta hur man ska bära sig åt :)
Kram och tack för en fin och väldigt läsvärd blogg!

Svar:
Hej Jenny! Rolig att du tycker bloggen är fin och följer oss =)
Ett meeting betyder att det är en tävling som pågår i flera dagar. Alltså på samma tävlingsplats över en helg. (ibalnd längre!) Om jag ska tävla lördag och söndag på ett ställe så åker vi dit dagen innan, alltså på fredagen.
Då rider jag OJ OJ på tävlingsplatsen kvällen innan, då får han se banan han får joggas igenom lite, sedan tävlar jag både lördagen och söndagen, ibland två klasser båda dagarna ibland gör jag "bara" tre starter under en helg. Man får bara ställa upp i två klasser per dag.

Du måste ha med dig allt foder och utrustning. Oftast är det mobilastallar som tävlingsplatsen har hyrt in. De brukar vara upp spånade när man kommer och sedan går det köpa spån på plats om man vill ha mera under helgen. Men hö/hösilage samt kraftfoder måste du ta med själv. Lika så hinkar krubbor och allt som du använder.

Det bästa är när det gäller fording är när det är annornat att 1 person fodrar morgonen åt alla hästar för att alla ska få samtidigt vilket gör att alla hästar bli glada samt det inte blir så oroligt i stallet. Men sedan fodrar man lunch och kvällsfodringen själv. Bor vi nära tävlingplatsen brukar jag erbjuda mig att fodra hästarna nära OJ OJ så att han inte blir så orolig. Jag går hellre upp tidigt och fodrar för att sedan lägga mig och sova en stund till.

Supermysigt att vara på meeting med sin häst, känns som camping ;)

Här är jag ute och går med OJ OJ en morgon på ett meeting =)



1 Kommentarer till "Meeting"

Emma Skriver:

Hej! Vi har ju sett massor av bilder på dig och OJ OJ och det är super kul!! Men jag undrar hur han uppför sig på tävlingsplatser och hemma i ditt stall och hur han är liksom i "temperamentet" (eller vad man säger :s ). Han verkar underbar tycker jag!

Lycka till med allt! Kram :)

2012-03-04 | 10:31:43





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0