Svar på frågor 7/3

Här kommer svaren på frågorna


1. Vilka rörelser gör du vanligen med dina ponnyer då du tränar hemma :)?
Svar: Det jag ständigt gör är övergångar, allt för att få kontroll! Sedan mycket lösgörande, så som skänkelvikningar, åttvolter, serpentiner. Sedan självklart tränar jag rörelser inför tävlingarna!

2. Är det inte jättehemskt att måsta sälja Casanova?
Svar: Det är jättetråkigt, men han behöver komma till någon ryttare som har honom som "första häst", jag kommer inte hinna med att tävla och träna alla fullt ut =( Fina Fina Casanova!

3. Är jag för stor på min ponny (146cm, grovt byggd), jag är 160cm och väger ca 50kg. Vet att det är svårt men ville bara höra din åsikt:)
Tack på förhand för svar :D Bästa bloggen!

Svar: Såhär rakt på sak så tycker jag verkligen inte det! Men alla hästar bär upp olika mycket svårt att säga. En domare kan faktiskt skriva i protokollet om de tycker att ryttaren är för lång, vet några som fått tillsägelse. Be din tränare komma med ett ärligt svar.
Kul att du gillar min blogg!
Fråga: Det var jag som hade problem med travökningarna,men du gav mig ett bra tipps på hur jag skulle träna och nu går det jätte bra TACk så jätte mycket! 1.Kan du göra ett inlägg, hur man kan träna enkelbyten? 2.Haha tycker Casanova och Oj oj är ganska så lik min ponny i utseende,kan du inte skriva var det har för stam osv?Älskar din blogg!:)

Svar: Vad roligt att jag kunde hjälpa dig, glad jag blir! Absolut kan göra ett inlägg om enklabyten. Stamtavlorna kommer även också upp, bra tips till bloggen! =) Roligt att du gillar bloggen!

Fråga: Hej! Du har verkligen en jätte fin blogg och jätte fina ponnysar men jag har en liten fråga. Har du tävlat dressyr SM och i sådana fall hur många procent måste man ha på vilken nivå för att kunna kvala in ? Kram

Svar: Tack så mycket! =) Ja jag har tävlat SM två gånger. Du måste först kvala till nationellnivå, för att sedan rida på 64% två gånger för att bli kvalad. Men sedan gäller det att hamna bland de bästa. Läs mer här i ett inlägg jag har skrivit tidigare http://liinadolk.blogg.se/2012/march/sm-fragor.html#comment

Fråga: Är du tillsammans med Jim?

Svar: Nej, tiden fanns inte, som ni kanske förstår. Hästar <3

Fråga: Vilka är dina favorit ponnyer/häst i alla kategorier inom dressyren?:)

Svar: B-Ponny Mistral  C-ponny Casio och D-ponny Jarno =)

Fråga: Hur får man hästen att korsa bättre i skänkelvikningar?

Svar: Du måste börja väldigt lugnt med en häst som inte kan sin sak, göra sidorörelsen i skritt och när du känner att hästen svarar bra där kan du gå över till trav. Begär bara små små korsningar så hästen får bättre självfötroende och sedan begär mer varterftersom. Hästen ska flytta sig så fort man lägger om benet. Träna när du rider på grusvägen så att det bra bli korta sidoförflyttningar innan du går inte på stora diagonaler. Det är mina tips =)

1. Hur länge vill du rida ponny ? Tänkte, ja e ju lixom 15 å rider "storhäst" ;)
Svar: Jag kommer tävla ponny tills jag är 18, en underbar tid som är kort iaf. Sedan tävlar jag ju storhäst iblad, hehe har ju startat E-Type två gånger DM & KM, och kommer starta mera under året =) Bra att komma upp på storhäst tidigt!

2. Va e din åsikt till ston ? ;)
Min e att dom e tantiga, oavsett ålder ... ;)
Bra blogg, love !!!

Svar: Jag hade ju Farabella som var ett sto, superhälig liten dam! =) Men har inte så stora erfarnheter, men många säger ju att de är lite svårare i humöret men att när de är på samma sida som en själv så är det fantastisk =)  Glad att du gillar bloggen!


0 Kommentarer till "Svar på frågor 7/3"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0