Stolt över min vita kille!

Som några av er vet har vi inte longerat Oj Oj! Av den enkla anledningen att första gången vi longerade honom var han "lite" överladdan om man säger så! Han var som en ettårig hingst som kom ut på sommarbete för första gången. Min första tanke var: OJJ! Vi har köpt en häst med MYCKET energi! Men när jag red honom var han ju helt klart en enastående stjärna! Så vi pratade men gamla ägaren och dom sa att han alltid varit så när man longerade. Så vi har bara joggat honom dom dagar han ska ta det lungt! 

Men idag bestämmde jag mig för att försöka för första gången sen 29 december 2010! 

Och första varvet flög han fram i sin maffiga trav! Men jag sa bara ¨LUUNNGGNN men lung och mjuk röst och han bröt av till skritt. Satte igång han i trav igen och han ökade tempot igen och jag sa lugn igen. Och han sänkte formen och säkte farten. Efter det gick han som en klocka, och jag har aldrig varit med om att en häst lyssnar så bra på rösten vid longering! 

image description 


4 Kommentarer till "Stolt över min vita kille!"

Emma Skriver:

HÄFTIGT! Ni passar, så är det bara!

2012-05-10 | 21:38:38
Emma Skriver:

Just det! Han ser ut att vara riktigt maffig (om man säger så) på bilden!!

2012-05-10 | 21:39:22
alice carlsson Skriver:

Benny är likadan! haha, testade att longera efter jag haft honom en vecka ca. Helt vild ;-) sen dess har jag inte testat..



kram alice :) <3

2012-05-10 | 22:03:11
Blogg/Hemsida: http://systrarnacarlsson.devote.se
fia Skriver:

Vacker ponny;-)

2012-05-11 | 11:24:12
Blogg/Hemsida: http://irrorman.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0