Miranda till Globen

Jag har ställt lite frågor till min klubbvän Miranda Iderfors Widell som ska tävla i Globen ihelgen! Miranda är en väldigt snäll person och alltid glad, så jag tyctkte hon behlvde lyftas fram lite här i bloggen inför helgen :D
 

1. Att tävla i Globen är ju en dröm för väldigt många ryttare, Hur känns det att få tävla i Globen?

Svar:Det ska så klart bli jätte kul! Det har ju varit en dröm ända sen jag var liten, så jag är otroligt glad.

2. Hur tror du att din ponny kommer reagera när ni kommer in i denna maffiga miljö?

Svar:  Det är svårt att veta, men han kan bli rätt spänd ibland specielt för ljud. Jag är glad över att vi får chansen att rida inne på arenan innan så då har han kunnat kolla runt lite.Vi har även tränat hemma med vita bollar och blinkande ljus och kamera ljud för att göra han lite förberedd.

3. Hur är upplägget nu senaste dagarna?

Svar:På onsdag så ska vi göra en sista koll med musiken. Sen på torsdag så får vi chansen att träna inne på arenan innan föreställningarna börjar och även kl 6.00  på fredag innan veterinär kontrollen.

4. Vad har du för förväntningar inför det hela?

Svar: Jag hoppas att Valentine är så pass avspänd och ridbar så att vi får till en fin uppvisning, det vore jätte kul.

5. Vilken del i eran kur är eran strarkaste del?

Svar: Oj va svårt... jag gillar det mesta med vår kür. Vi har en rätt speciel musik som är lite udda i sammanhanget så det ska bli kul och se vad man tycker om den. Men vi gjort några nya justeringar i min galoppmusik så nu är den lite bättre i takt.

6. Hur är det med dina nerver, känner du dig med nervös nu än inför andra tävlingar?

Svar:Just nu är jag inte så nervös, jag är mest glad och taggad. Men jag kommer nog kunna bli lite nervös när vi väl är där.

Miranda berättar lite om sin väldigt fina ponny här:  Valentine har jag snart haft i 3 år. Han är en otroligt ambitiös och känslig ponny med ett hjärta av guld. När vi köpte honom så hade han inte tävlat någonting och var väldigt grön. Men vi gillade honom och han hade potential för att kunna bli bra. Sen kom han lite åt sidan förra året då jag satsade väldigt mycket på min förra ponny Poetic Poetry (c-ponny). Men jag tror att han har behövt den tiden för att mogna. Han har utvecklats väldigt mycket i år, mycket tack vare min tränare Liane Wachtmaster. Så vi har haft ett väldigt framgångsrikt år tillsammans.

 

Jag kommer självklart hålla en extra tumme för Miranda när hon ska starta, och jag hoppas ni läsare gör det också :) Tack Miranda för svaren!

 

 kommer bilder strax,min mejl krånglar att öppna bilderna.

 


2 Kommentarer till "Miranda till Globen"

Anna Skriver:

Gud vad häftigt, lycka till Miranda!

Svar: =)
Lina Dolk

2012-11-29 | 09:10:10
Maja Skriver:

Jätte intressant att läsa !

Svar: vad kul!
Lina Dolk

2012-11-29 | 11:15:06
Blogg/Hemsida: http://majawallstrom.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0